"Je to něco jako duchovní bratranec Monument Valley. Některé prvky mají společné, ale sami o tom přemýšlíme jako o procházce galerií umění nebo muzeem. Ve skutečnosti i ve hře vidíte překrásné, úžasné věci. Je to něco, co může hrát každý, nejen zkušení hráči. Hru jsme ale specificky navrhli pro virtuální realitu, podobně jako bylo Monument Valley specificky navrženo pro dotykové displeje," řekl v rozhovoru pro TechCrunch Ken Wong ze studia Ustwo.
Po mnoha a mnoha pokusech během prototypování zvolili vývojáři pohyb "na kolejích" a ovládání pouze pomocí hlavy. Ruce si tak můžete dát při hraní Land's End do kapes a jen se kolem sebe rozhlížet. V jednom z prvních prototypů volný pohyb měli, ale prý se z něj začalo dělat po chvíli všem hráčům nevolno a tak padla volba na "koleje". Omezení pohybu ale vykompenzovali úrovněmi navrženými okolo těchto kolejí tak, že by vám omezení neměla ve výsledku vůbec vadit.
zdroj: Archiv
Vývojáři to přirovnávají k situaci, kdy je turista na nějakém výšlapu: jste v nádherné krajině a máte pár možností kudy se vydat, ale ve skutečnosti často stoprocentní volnost pohybu nemáte a nemůžete se potulovat úplně všude. Další věcí, která během prototypování padla, bylo zaklánění hlavy dozadu. Zjistilo se, že takový pohyb lidé v reálu moc často nedělají - navíc zaklánět každou chvíli hlavu kvůli hraní s headsetem, není nic příjemného a působí to pomalu jako cvičení.
Na objekty umístěné nad vámi tak stačí jen pořádně upřít zrak a netřeba kroutit hlavou dozadu. Přirozené pohyby hlavou pak vedou k přirozenému pohybu během hry, což byl jeden z cílů tvůrců - aby byl pohyb téměř věcí podvědomí a ne jedna z důležitých herních mechanik, na kterou musí hráč pořád myslet. V rámci pěti úrovní musíte v Land's End nejen všechny lokace projít a prozkoumat, ale také vyřešit několik enviromentálních puzzlů, jak podotýká Wired.
Nejde přitom o nic komplexního, obzvláště v kontextu ovládání hry pouze hlavou. Jako jeden příklad za všechny uvedli vývojáři přesouvání velkých kamenů. Stačí se podívat na jeden konkrétní bod na kameni, tím kámen vezmete a můžete s ním manipulovat. Podobně lze také řešit hádanky se spojováním určitých objektů čarou.
Je očividné, že Land's End je hra šitá na míru virtuální realitě. Pro ni může být zajímavým experimentem a oddychovou hrou, zatímco pro klasické konzole a PC by možná zase tak vhodná nebyla. To ukáže ale až její vydání pro GearVR na konci příštího měsíce.