Starání se o postavičky a budování vlastního bydlení je v tomto případě okořeněno možností hrát se svými přáteli na Facebooku. V The Sims Social ale na rozdíl od jiných Facebook her nejde ani tak o soupeření, jako spíše o budování vztahů mezi postavičkami a vůbec vzájemnou interakci. EA si pak vezme svůj díl z mikrotransakcí, za něž je ve hře možné nakupovat nejrůznější bonusové předměty, například značkové oblečení, jídlo a podobně.
Že The Sims Social není žádnou rychlokvaškou, dokazuje mimo jiné i ocenění "Nejlepší hra v prohlížeči", kterou získala na právě probíhajícím Gamescomu. Aktuálně se do jejího hraní denně zapojuje skoro 1,5 miliónu hráčů, za poslední měsíc pak počet uživatelů dosáhl takřka pěti miliónů. Hry od Zyngy mají sice pochopitelně ještě velký náskok, ale pokud se The Sims Social podaří zachovat stávající trend, může se situace velmi brzy změnit...