King Art se pokouší peníze na realizaci Battle Worlds sehnat s pomocí Kickstarteru a za pár dní po spuštění kampaně už svého cíle ve výši 120 tisíc dolarů dosáhli. Ne že by za tuhle směšně malou částku byli schopni stvořit celou hru. Pche. Ve skutečnosti je to prý jedna třetina celkových nákladů na vývoj, která bude použita k proplacení práce od externistů. Zbytek hry je tvořen interně a s velkým nadšením prý i o víkendech či po pracovní době. Ideové a organizační pozadí celého projektu bychom měli pořešené, o čem bude vlastně hra samotná?
Jako klasická tahovka vás Battle Worlds: Kronos nechá na ploše rozdělené na hexy bojovat s AI v rámci dvou singleplayer kampaní odlišného charakteru. Při hraní za frakci Yerla vás čeká velení technologicky vyspělé armádě, při boji za Rebely si budete muset vystačit s guerrilovým způsobem boje a tedy s tím, co bude po ruce.
Vedle kampaní plánují tvůrci do hry naházet singleplayerové scénáře s různými úkoly, klasický multiplayer, ale také multiplayer asynchronní, kdy si hráči mezi sebou budou posílat tahy a jedna hra se tak může táhnou dlouhé dny i měsíce. Přislíbena je absence jakékoli DRM a naopak přítomnost editoru, který hráčům umožní tvorbu vlastních misí a scénářů.
Design bojové fáze představuje revitalizaci klasického konceptu, kdy každá jednotka má pohybové body, které lze v rámci jednoho tahu využít k několika činnostem včetně pohybu, útoku nebo blokování nepřítele. Pořadí není, na rozdíl od jiných her, určeno, takže se lze pohybovat před i po útoku, stejně jako útočit před i po pohybu, když vám zbudou APčka.
Každá jednotka má dány určité vlastnosti a upgradovatelné schopnosti, přičemž roli bude ve hře bude hrát samozřejmě i terén. Nejenom při útocích, ale i při pohybu. Dále bude platit, že míra poškození jednotky se bude určovat tím, do jaké míry bude obklíčena nepřítelem a dosti zajímavě mému uchu zní již zmíněná možnost blokovat pohyb nepřítele tak, aby vás nemohl jednoduše a kdykoli objet a zaútočit zezadu. Jen na to musíte pamatovat, že je třeba blokovat.
Ono těch nuancí asi bude v rámci soubojového systému Battle Worlds celá řada a na jejich rozebrání bude ještě dost času. Prozatím se mrkněte na Kickstarter kampaň hry, jestli byste nechtěli přispět, k dispozici je vám i homepage s dalšími podrobnostmi.