Nintendo předvádí Legend of Zelda: Breath of the Wild s otevřeným světem a survival mechanismy
zdroj: tisková zpráva

Nintendo předvádí Legend of Zelda: Breath of the Wild s otevřeným světem a survival mechanismy

14. 6. 2016 22:09 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Přesně dva roky poté, co jsme psali, že „V otevřeném světě The Legend of Zelda se můžete vydat, kam jen dohlédnete,“ Nintendo během E3 2016 představilo další díl populární série i s podtitulem a detaily o herním systému. The Legend of Zelda: Breath of the Wild vyjde zároveň pro konzole Wii U a NX v průběhu příštího roku a soudě dle záběrů a dostupných informací se dá s klidným svědomím říct, že půjde o díl s největším počtem nejzásadnějších inovací.

Hlavním mottem nové Zeldy je svoboda pohybu a svoboda konání. „Kam půjdete, jak se tam dostanete, v jakém pořadí k tomu přistoupíte, a jaké předměty, zbraně a přístupy použijete k řešení puzzlů či porážce nepřátel, všechno je čistě na vás,“ snaží se Zeldu charakterizovat Reggie Fils-Aime.

Hyrule v Breath of the Wild se rozlehlostí a otevřeností nedá údajně s jakýmkoli předchozím dílem srovnávat. Zároveň to ale pro hráče a Linka znamená, že musí řešit něco, co v jiných dílech nebylo nutné. Kupříkladu je třeba dobře prozkoumávat prostředí, aby Link zbraně buď našel, nebo je sebral od padlých nepřátel. Zároveň musí Link řešit přísun jídla, aby si udržel zdraví, nepřišel o schopnosti, nebo se dočasně posílil. O sbírání dřeva, aby mohl vůbec rozdělat oheň, snad není třeba hovořit.

zdroj: Archiv

Jednou z novinek v rámci série je rozmístění nepřátel. Řada z nich už nebloumá v herním světě náhodně, ale žijí podle určité šablony, třeba v rámci kolonií. Link také umí a musí slézat věže a jiné vysoké body, aby získal přehled o svém okolí. Může též vylézt kamkoli dohlédne, třeba na vysokou horu, odkud se pak kluzákem může dostat, kam potřebuje. Anebo sjede horu na svém štítu jako na snowboardu.

Svou roli by mělo sehrát i proměnlivé počasí. Prudký déšť uhasí oheň, ocelové zbraně zase přitahují blesky, které nejsou ani pro Linka příliš zdravé. Navíc je dobré v zimě Linka obléci do něčeho teplejšího, zatímco v poušti je potřeba lehčí oblečení. Ani jeden z extrémů není dobrý pro zdraví.

Nedílnou součástí obrovského herního světa jsou u tzv. Shrines of Trials, kterých je ve hře přes 100. Jde o masivní struktury plné pastí a puzzlů, ale i speciálních předmětů, které Link využije při svém grandiózním dobrodružství. Zajímavě též zní informace, že k řešení hádanek a překonávání pastí může vést několik cest a způsobů. Záleží na hráči, jak moc bude chtít herní svět a jeho možnosti objevovat.

Větší možnost volby by se měla týkat i soubojů, protože Link bude mít k dispozici více druhů zbraní, více druhů brnění, ale celou řadu situací lze vyřešit i stealth způsobem, jak už naznačovala předchozí dema nebo videa ze hry.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild vyjde pro Wii U a NX příští rok.

Nejnovější články