Žánrově půjde o poněkud nevyhraněnou hru, což potvrzují i tvůrci: „Naším cílem je vytvořit pohlcující zážitek, který vás donutí cítit se zranitelně uprostřed neúprosné divočiny. Neříkáme, že je příroda krutá, ale to, co matka a její mláďata zažijí, je prostě život. Nebudou tu žádné boje s bossy. Žádné prvky dobra a zla. Je to prostě o přežití a ochraně svých potomků“.
Nápad je to jistě vynikající, tím spíše, pokud se podaří do hry opravdu otisknout tvrdost přírody v její podobě necenzurované vysílacími ratingy. Na druhou stranu nevím, zda bych měl sílu opakovaně hrát titul, kde uslyším realistický nářek zabíjených jezevčat... A to by právě k cílenému prožitku muselo patřit. Shelter je rozhodně zajímavě znějící projekt a bude dobré sledovat, co se z něj vyvine.