MMO strategie Empyrean Rule slibuje rozlehlý fantasy svět a megalomanské bitvy
zdroj: tisková zpráva

MMO strategie Empyrean Rule slibuje rozlehlý fantasy svět a megalomanské bitvy

4. 5. 2015 16:29 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

S pozoruhodným projektem se na Kickstarteru objevil řecký vývojářský tým Innofame. Představují zde svou MMORTS Empyrean Rule. Jde o fantasy strategii s přetrvávajícím světem, kde v roli vládců jednotlivých uskupení budujete svá města i se účastníte politických akcí a samozřejmě táhnete s vojsky po strategické mapě, abyste následně sváděli bitvy v taktickém módu, který vypadl z oka sérii Total War. A ačkoliv celý projekt vyvolává pár nezodpovězených otázek, pokud splní to, co slibuje, může jít o skvělou zábavu.

Ačkoliv se do kampaně budete moci pustit i proti umělé inteligenci a případně se rubat s živými hráči jen v rámci PvP bitev, hlavní síla hry by měla tkvět v přetrvávajícím online světě, kde hráči vytváří aliance, gildy a společně i proti sobě válčí. Že budou bitvy zábavné by mělo zajistit pořádné množství jednotek všeho druhu. Když se podíváte na video a nebo samotné kickstarterové stránky, uvidíte, že zde jsou všechny možné fantasy rasy i pár ne až tak tradičních. Skvěle působí především momenty, kdy bojištěm kráčí obři, po jejichž ráně se nebozí rytíři rozlétnou jako hračky a nebo obří hydry či pavouci.

Kdyby kvůli ničemu jinému, tak kvůli systému bitev, který jsme viděli v Total Warech, ale třeba i ve Warhammer: Dark Omen, jenž tvůrci zmiňují jako jednu z inspirací, dle mne stojí za to se o Empyrean Rule zajímat. Pokud se autorům podaří pořádně vybalancovat jednotlivé rasy, mohl by vzniknout příjemný fantasy mix.

Navíc, do svých armád můžete verbovat ze všech ras, nemáte nějakou "domácí," jen počítejte s tím, že pokud se nějaké dvě obzvláště nenávidí, může se to projevit na bojišti. Není nad to, když se do sebe pustí dvě vaše falangy, které měly držet nápor protivníkova útoku. Variabilitu v rámci ras doplňuje široké spektrum jednotek a hrdinů, včetně mágů, mocných bijců i obléhacích strojů apod. Ty navíc můžete vylepšovat i s pomocí craftingu a vývojových stromů schopností.

zdroj: Archiv

Je ale třeba zbystřit při popisu MMO prvků, které mají ve hře fungovat. Hráčsky řízená ekonomika zní skvěle, stejně jako dynamicky se rozvíjející svět. Jenže autoři jaksi neodpovídají ve svém konceptu na nějaké palčivé otázky. Kupříkladu, jak to bude fungovat, když nebudu připojený? Má města bude bránit AI? A jak to bude s obnovováním zničených jednotek?

V MMORPG prostě po dobu vaší nepřítomnosti není vaše postava ve hře, takže ji nikdo nerozseká a hmotné državy většinou brání celá vaše gilda. Ale zde? Ano, gilda zvládne bránit své území, i s pomocí AI armád, představujících lenníky, ale co když hraju sám bez gildy? Umím si představit, že na týden zmizím a za tu dobu mi aktivní nepřítel vyplení do základů celé území, protože případný AI obránce nebude logicky zvládat dlouhodobou obranu a smysluplné doplňování armád.

V mnoha ohledech Empyrean Rule zní jako zajímavá myšlenka, ale zároveň příliš velké sousto. Atraktivní sen, který se ale může změnit v noční můru a to jak vývojářů, tak přispěvatelů na Kickstarteru. Na něm totiž autoři požadují pouhých 40 tisíc dolarů. To se mi zdá podezřele málo na hru, která je financovaná ryze z vlastní kapsy a crowdfundingu. Chybí taktéž detailnější rozpis toho, nač peníze půjdou a kolik už vývoj během sedmiměsíčního období, které má za sebou, spolkl. Kdybychom měli dohnat backerskou paranoiu do extrémů, jistě vyvolá otázky, proč má řecký tým sídlo na Seychelách.

Nicméně z dalších videí na oficiálních stránkách je jasné, že Empyrean Rule už má v určité formě pre-alfa verze funkční taktické bitvy. Je celkem možné, že se strategický systém pokusí tvůrci narvat na systém, který aplikovali u svého předchozího projektu, jímž byla webová MMO strategie Battle Conquest. Nejsem si ale jist, zda si s tak komplexním systémem neukousli Innofame příliš velké sousto. Na druhou stranu, je jasné, že tým se snaží efektivně minimalizovat náklady a ačkoliv jednotky vytvářené v Unity nevypadají úplně strhujícím způsobem, zároveň naznačují, proč by mohlo stačit na další vývojový krok 40 tisíc dolarů.

Momentálně je plánovaný Early Access, který by měl zahnat všechny obavy a to v polovině roku. Plná verze by mohla vyjít koncem letoška. O tom mám své pochybnosti, víme, jak to s kickstarterovými projekty chodí, ale co můžeme vidět na oficiálních videích, autoři rozhodně nejdou žádat o vaše peníze s prázdnou. Mám prostě jen tušení v kostech, že proces tvorby Empyrean Rule bude mnohem složitější a trnitější, než si Řekové malují. Na konci by ale mohla stát hutná strategie, kterou si užijí i ti, kteří MMO systémům neholdují. Posuďte sami na stránkách Kickstarteru, zda nepřispěje svou finanční troškou do crowdfundingového mlýna.

Nejnovější články