Obsahem Ground Zeroes bude infiltrace kubánského vězeňského tábora a záchrana jisté osoby. Události v prologu ale nastartují řetězec, který vyvrcholí ve Phantom Pain. Mimo jiné asi přijde Big Boss o ruku. Časově se bude Ground Zeroes odehrávat rok před událostmi z Peace Walker.
Big Boss a Kaz Miller se budou dostávat do tábora Camp Omega, aby osvobodili dvojici Paz – Chico, kteří mají informace o soukromé vojenské organizaci. Pokud odhlédneme od příběhového zasazení, Ground Zeroes poslouží jako demonstrace všech systémových vlastností Phantom Pain. Dostanete tak otevřený prostor a naprostou svobodu v řešení misí. Hra bude mít i mnoho vedlejších misí, které budou „vyrůstat“ z hlavní linie příběhu.
Celkově to zní, že ačkoliv je zmiňováno jen infiltrování tábora, bude k dispozici mnohem více činností. Hovoří se o otevřeném světě, vzdušných výsadcích, taktických misích apod. To vše samozřejmě poběží na FOX Engine a s Phatom Pain bude sdílet HUD, který by měl zabírat co nejméně místa, aby vás nerušil při pohlcování hrou. Najdete zde vše, co bude mít Phantom Pain, tedy i dynamickou změnu počasí a denní doby.
MGS: Ground Zeroes vyjde na PS3, PS4, X360 a Xbox One na jaře příštího roku. Cena je velmi vstřícná – krabicovky pro současnou generaci vyjdou na 30 dolarů respektive liber, digitálně distribuované verze pak vyjdou na dvacet. Next gen verze pak budou stát 30 dolarů/liber. Nakonec, proč ne. Dostaneme hned dva Metal Geary a hlavně nebudeme muset na výsledek čekat tak dlouho, což hrozilo, pokud by Ground Zeroes vycházelo společně s Phantom Pain.