Jednou z hlavních novinek má být systém Real Touch, díky kterému budou hráči zpracovávat a vést míč odlišným způsobem v závislosti na situaci. V souvislosti s tím se prý zlepší i fyzika míče, která v kombinaci s Real Touch systémem umožní produkovat různé druhy přihrávek - pokud se vám podaří vyslat přihrávku ve správném okamžiku (čas, místo, situace), bude mít ideální trajektorii a vyústí v lepší výchozí situaci.
Brankáři se v PES 2017 dočkají nových pohybů i animací a měli by být pohyblivější. Gólové situace by měly být na to konto dramatičtější a pocit z dosaženého gólu uspokojivější. Nových animací i pohybů se dočkají i hráči v poli, jejichž podoba by měla být opět blíže realitě - stejně jako podoba stadionů, trávníku, publika apod.
Hráči dostanou do rukou nové možnosti okamžitých změn chování týmu v obranné i útočné fázi, aby mohli svižně reagovat na situaci v zápase, potažmo budou moci po vzoru fotbalových manažerů nastavovat konkrétní (a známé) strategie typu Tiki-taka. Nové možnosti nabídnou tvůrci hráčům i při rohových kopech. Při jejich bránění můžete nastavovat osobku i zónovou obranu, při zahrávání můžete hráčům nastavovat, jak se mají pohybovat - nabíhat si.
Potenciálně největší novinkou má být adaptivní AI, která by měla sledovat a přizpůsobovat se vašemu stylu hry, aby vás přehrála. Jedna věc je ale slib na papíře, druhá věc je skutečnost ve hře.
PES 2017 vyjde s největší pravděpodobností opět na podzim, hry se dočkají majitelé PC, PS4 a Xbox One, ale i konzolí Xbox 360 a PS3. Verzí pro starší generaci konzolí se však většina výše uvedených změn spíše týkat nebude.