Hráči odehráli v Halo 5 betě přes 2,5 milionů hodin a nakonec vyhráli "modří
zdroj: tisková zpráva

Hráči odehráli v Halo 5 betě přes 2,5 milionů hodin a nakonec vyhráli "modří

6. 2. 2015 16:15 | Novinky | autor: Adam Homola |

Multiplayer betu střílečky Halo 5: Guardians máme za sebou a vývojáři se mohou v klidu pustit do implementace všech připomínek. Nejdříve ale na webu vydali obsáhlý článek o některých úpravách a novotách, které se do hry chystají, a zároveň se pochlubili i statistikami z bety. Třeba, že hráči v betě strávili celkem 2 539 847 hodin!

"Protože jsme betu Halo 5: Guardians uspořádali tak brzy, máme teď k dispozici obrovský seznam bugů a vylepšení, na které se hodláme zaměřit. Je jich příliš na to, abychom je všechny vypisovali. Jde prakticky o všechno od umístění zbraní na mapách, osvětlení, úpravu pravidel v módech a modifikacích, až po motivování hráčů na vyšších úrovních k většímu pohybu. Neustále řešíme, jak hru vylepšit, a budeme v tom pokračovat až do vydání a následně i po něm," dušuje se výkonný producent Josh Holmes.

Do Halo 5 se podle Holmese chystají ty největší změny v systému soubojů v historii značky, což je přesně důvod, proč dali rozpracovanou betu do rukou hráčů tak brzy. V podstatě jde o jakousi formu jednorázového early accessu, jehož primárním úkolem bylo sesbírat feedback od těch nejvěrnějších fanoušků a znalců série, což se prý podařilo.

zdroj: Archiv

Zajímavé třeba je, že pouhých 11 % hráčů není spokojeno se sprintem - podle této menšiny by ve hře vůbec neměl být. 343 naslouchají a tak do hry přidají v custom games možnost sprint vypnout. Jestliže tedy patříte mezi staromilce a z představy sprintování v Halo dostáváte kopřivku, můžete být v klidu. Obecně vzato ale chtějí tvůrci základní pohyb přeci jen trochu zrychlit, stejně jako se zrychlí akcelerace úhybných manévrů. Naopak, nejvyšší rychlost při sprintu zase stáhnou dolů.

Netřeba snad dodávat, že všechno, od pohybu po zbraně, se ladí a ještě dlouho ladit bude. I po vydání. U zbraní to platí dvojnásob, protože jsou základním stavebním kamenem série a kvalitní střílení bylo vždycky dobrou vizitkou Halo. Například nová zbraň Hydra se spoustě hráčů moc nepozdávala a tak ji tvůrci mimo zoom trochu posílí, stejně jako třeba dozná vylepšení sniperka, se kterou půjde zoomovat rychleji.

Naprosto klíčový je i matchmaking a systém pro rozpoznávání schopností jednotlivých hráčů i týmů. Ten mají tvůrci také v hledáčku a zlepšovat budou jak klasický matchmaking pro jednotlivé hráče, tak i pro režim party vs party. Z dat na infografice sice nic moc o balancu nevyčteme, ale třeba mírná rozepře panuje mezi červenými a modrými - modrý tým vyhrál v 52,55 procentech případů, zatímco červený ve 47,45 procentech. Asistencí bylo celkem přes 92 milionů, zato zabití se vyšplhala až na 181 milionů.

halo_5_beta_statistics_02042015 zdroj: tisková zpráva

Ground Pound, kdy se ze vzduchu vrhnete na nepřítele a svým dopadem ho uzemníte až do hrobu, se postaralo o celkem 565 902 zabití. Zato spartanským chargem zemřelo skoro 1,3 milionu nepřátel. A počet odehraných zápasů? Podle infografiky je to úctyhodných 20 milionů. O betu Halo 5 tedy zájem byl a vývojáři teď mají co dělat, aby v nadcházejících měsících přetavili tweety, blogy, posty na fórech a vůbec všechny postřehy ve smysluplné změny v rámci hry samotné.

"Když se za betou ohlížím, uvědomuji si, že pro nás byla doslova darem. Feedback který jsme získali, je k nezaplacení, a díky němu budeme moct hru pořádně vylepšit. Jménem celého vývojového týmu Halo 5: Guardians chci všem poděkovat za podporu. Bez vás bychom to v žádném případě nemohli dokázat. Doufám, že jste si první náhled na hru skrze multiplayer užili a těším se, až se s vámi budu moct podělit o víc informací," ukončil své povídání Holmes.

Nejnovější články