Destination Ares vám dá pod kontrolu loď s neschopnou posádkou
zdroj: tisková zpráva

Destination Ares vám dá pod kontrolu loď s neschopnou posádkou

15. 11. 2016 13:51 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Umělá inteligence těžký chleba má. Pocítíte to i v roli palubní AI lodi, která v Destination Ares veze kolonisty na vzdálenou planetu. Snaží se vše efektivně řídit, vše spravovat a přitom doufá, že její lidská posádka co nejméně pokazí. Jenže, právě lidský faktor je největší slabinou cesty a tak v tomhle vesmírném manažeru čeká spousta starostí a homo sapiens. 

První problém tkví v tom, že svou posádku nemůžete ovládat a ta se chová… ne vždy spolehlivě. Přidejte k tomu problémy s lodí, kde se nakonec vše rozbije a máte na krku dost potíží, že se z vás možná stane místní verze robota Marvina. Jediné, co vás může utěšovat, je fakt, že máte pod kontrolou lodní systémy, které můžete vypínat, přetížit a pokud vážně chcete upoutat pozornost posádky, spustíte alarm.

Během cesty se musíte starat i řadu zdrojů a surovin, mezi které patří i odpad určený k recyklování. Cesta je to dlouhá a je třeba dobře vše distribuovat. Jenže, dříve či později se objeví i náhodné události, které naruší vaše více či méně spokojené soužití, a to už jde do tuhého. Občas budete v roli té zlé, filmové AI, která odřízne část posádky jen proto, že musí zajistit přežití většiny a nebo podnikne jiná extrémní opatření.

zdroj: Archiv

Nicméně, bez posádky se nehnete. Je sice náladová, vrtkavá, nespolehlivá a rozmazlená, ale také disponuje schopností věci fakticky řešit, opravovat a tak. Dokonce se dá říct, že není neschopná, jen se na ní nedá úplně spolehnout. Jak poznamenává tvůrce hry Patrick Scott, budete kvůli ní chtít nad lidstvem zlomit hůl.

Aby se ale z Destination Ares nestalo jedno živoucí utrpení, hra bude obsahovat systém vyrovnávání obtížnosti. Pokud se vám bude hodně dařit, ruka osudu vás zasáhne o to silněji, pokud se už nějakou dobu brodíte v problémech, může se objevit náhodná událost, která vám trochu pomůže.

Hru si můžete koupit v rámci early accessu na Steamu a nebo zkusit demo, které si stáhnete na itch.io. Nicméně vězte, že early access verze je hodně nedokončená, najdete v ní přehršel bugů a jde především o ochutnávku základních mechanismů. Ostatně, v předběžném přístupu má být šest měsíců až rok.

Nejnovější články