Myšlenka je prostá. Vaši hrdinové nejsou vlastně hrdiny, rozhodně ne bez bázně a hany. Co při výpravě zažijí, to se na nich podepíše. Rána od kostlivce může probudit strach z nemrtvých, některá stvoření vzbudí obecně děs, nalezený poklad hrabivost, nihilistické hlášky člena party (který už vyšinutý je) zase mohou narušovat koncentraci ostatních hrdinů, dohořívající pochodeň způsobí paranoiu...
Možností je spousta. Nezávislé studio Red Hook ve svém kickstarterovém projektu nastiňuje komplexní systém, v němž se kombinuje vybavování hrdinů, volba formace, rozhodování jak budete útočit a na koho se systémem, který vaše hrdiny poškozuje (ale někdy i „vylepšuje“) po psychické stránce. Ve městě pak nebudete jen prodávat kořist a léčit zranění vnější, ale také ta na duši. Byť se vám třeba může stát, že následkem stresového faktoru se z někoho stane alkoholik.
Nutnost ne ani tak bránit psychickým narušením, jako spíše s nimi počítat a plánovat dle toho svou taktiku, zní skvěle. Tím spíše, že to vašim rekům (bude prý dvanáct povolání včetně Morového, Lepráka nebo Lapky) dodá zcela nezpochybnitelnou unikátní osobnost. Ostatně, co jiného by ji mělo tvořit, než jejich psychologický profil. Navíc je na tom všem skvělé, že Red Hook si stanovili střízlivý (možná až moc střízlivý) cíl 75 tisíc dolarů, který se už během prvních dnů naplnil. Kdybyste ale chtěli přidat své peníze do vývojářského kotlíku, projekt Darkest Dungeon najdete zde.