Call of Duty: WWII sblíží hráče v komunitním centru Headquarters
zdroj: tisková zpráva

Call of Duty: WWII sblíží hráče v komunitním centru Headquarters

24. 6. 2017 21:09 | Novinky | autor: Patrik Hajda |

Díky Call of Duty: WWII se série po 12 letech vrací ke svým kořenům – do druhé světové války. Jak tento velkolepý návrat zatím vypadá, si můžete přečíst v Alešových dojmech z hraní. Kromě „inovace“ v podobě zasazení hry ale dojde i na zásadní změnu v multiplayeru. Michael Condrey, spoluzakladatel studia Sledgehammer, se o tom rozpovídal v rozhovoru pro Eurogamer.

Headquarters je sociální oblast, ve které se hráči mohou setkávat v klidu a míru, pokecat a navzájem se poplácat po zádech za své předešlé výkony. Podle Condreye jde o prvek, kterým všem předešlým dílům série, a hlavně jejím hráčům, citelně chyběl. „Vzpomínáte, když jste poprvé vstoupili do Orgrimmaru ve World of Warcraft? Ten pocit semknuté komunity je něco, co v současných dílech Call of Duty chybí. A to bychom rádi změnili právě s Headquarters,“ vysvětluje Condrey vznik nového mechanismu.

Headquarters je vůbec to první, co po zapnutí multiplayeru uvidíte. Ocitáte se na jedné z pláží Normandie tři dny po vylodění spojeneckých vojsk v rámci Dne D. Tou dobou si zde spojenci vytvořili provizorní základnu, po které se můžete volně pohybovat, odpočinout si od hrůz války, popovídat s ostatními nebo se procvičit na střelnici. Můžete si také promluvit s velícím důstojníkem, který vás pošle na misi s daným cílem – od prostého vítězství v bitvě, přes vypořádání se s nacistickými zombíky, až po vytvoření emblému nebo odehrání zápasu 1 na 1 v rámci Headquarters.

zdroj: Archiv

Kromě NPC s vámi bude v Headquarters pobíhat až 47 dalších hráčů, se kterými můžete komunikovat pomocí mluveného i psaného slova nebo gest typu salutování. S těmito hráči můžete měřit své síly v několika online žebříčcích nebo je pochválit za jejich aktivitu.

Systém pochval zde přitom není jen pro srandu králíkům, ale má podpořit přátelského ducha hráčů. Za udělené pochvaly získáváte sociální skóre, jehož výše rozhoduje o vašich odměnách. Když budete na všechny milí, snadno si tak přijdete na nové vybavení, karty titulů, medaile a další. Je také pravděpodobné, že Headquarters nabídne i časově omezené události.

Headquarters nezní vůbec špatně. Je však otázkou, jak tento MMO prvek bude fungovat v ryzí střílečce, a s jakým úspěchem udrží systém odměn hráče na uzdě. Nikdo si asi nechce přijít pro novou misi, zatímco ho všichni okolo častují nadávkami a výhružkami. Snad to v Sledgehammer mají promyšlené do nejmenšího detailu. Ukáže se to 3. listopadu 2017, kdy hra vyjde pro PC, PlayStation 4 a Xbox One.

Nejnovější články