Dnes vám můžeme nabídnout celý tucet nových ukázek a také shrnutí čerstvého rozhovoru zveřejněného na stránkách TVG. Pokud tento titul, jehož vývoj začal někdy na jaře 2005, sledujete, už určitě víte, že jej vývojáři z Massive Entertainment okleštili o veškeré ty klasické "zbytečnosti" jako je stavba základen a dobývání surovin. To nač se World in Conflict soustředí, je totiž akce. Například v multiplayeru budou mít všichni hráči k dispozici úplně stejné množství všech surovin. Své jednotky si budete muset pečlivě chránit. Když se vám nějakou povede v boji ztratit, vysloužíte si trest v podobě časového zbrždění, protože novou si budete moci pořídit až za nějakou chvíli. Hlavní výhodou tohoto systému má být podle tvůrců to, že by se hráči neměli setkat se syndromem, jaký je běžný v řadě standardních RTS, a který působí jako klesající spirála. Prostě, ve WiC nebudete až do posledního okamžiku vědět, jak může hra skončit, protože může dojít kdykoliv k nějakému zvratu.
Na začátku hry si vyberete, jakou roli byste si v konfliktu rádi vyzkoušeli. Na výběr jsou čtyři možnosti - tankové vojsko, pěchota, letectvo nebo podpora. Od této volby se budou odvíjet jednotky a cena většiny z nich. Každopádně byste měli získat přístup k tomu nejlepšímu v dané kategorii. Když se rozhodnete pro tanky, jednotky obrněné pro vás budou levnější, více vás ale budou stát ty letecké. I z toho důvodu bude hrát v této hře značnou roli týmová spolupráce. Velkou šanci budou mít ti, kteří budou schopni spolehnout se na své kolegy v týmu a vhodně zkombinují své síly.



Zajímavou součástí hry jsou body pro TA, neboli pro taktickou pomoc. Získat je budete moci, když budete hrát opravdu dobře. Jak už jejich označení napovídá, pořídit lze za ně něco, co by vám mohlo pomoci v dalším postupu, takovou podporu zvenčí. Ta může mít destruktivní charakter, stejně jako nedestruktivní. Příkladem nechť je letecký úder anebo AWAC scany. Povedete-li si opravdu dobře, anebo se zdržíte v zájmu taktiky v dřívějších fázích hry nějakých jiných forem pomoci, dopracujete se i k tolika bodům, které jsou potřeba na pořízení nukleární zbraně.
World in Conflict jinak vzniká na enginu vyvinutém přímo lidmi v Massive Entertainment a směřuje k Windows Vista. Jde v podstatě o kompletně přepsaný a zdokonalený engine z Ground Control 2. Volné pojetí kamery bylo vzpomenuto už ve výše zmíněném článku a tvůrci považují tento způsob za nejlepší možný. Prý experimentovali i s "uzamčením" pohledu, ale nakonec od toho upustili. Kdyby vás napadlo, jestli hra bude podporovat FPS mód, odpověď zní, že ne, avšak s nějakými formami first-person perspektivy prý stále ještě laškují, takže se teprve uvidí. Vydání WiC se předpokládá v létě 2007.