První obrázky z D&D strategie Dragonshard
zdroj: tisková zpráva

První obrázky z D&D strategie Dragonshard

10. 8. 2004 21:21 | Obrázky | autor: Redakce Games.cz |

Dragonshard je název chystané real-time strategie, založené na pravidlech a licenci D&D.

Narozdíl od RPG Forgotten Realms a podobných her však hráče nezavede do světa připomínajícího středověkou Evropu, obohacenou o magii a nestvůry, ale do Eberronu - země, ve které je magie považována ze běžnou část každodenního života všech obyvatel. Aby se hra nestala jen dalším klonem Warcraft III, ale přesto mohla nabídnout dnes tolik žádané RPG prvky, rozhodli se tvůrci z Liquid Entertainment (Battle Realms) víceméně oddělit strategickou a RPG část.

Ačkoliv obě dvě se mají hratelnostně doplňovat, prakticky bude hra rozdělena na dvě úrovně. Na té vrchní hráč hraje klasickou RTS - staví města (více o "living village" systému v této novince), operuje s jednotkami a snaží se nepřítele přemoci především lepší strategií. Naopak v té spodní (tzv. Underworld) ovládá spíš malé skupinky postav, se kterými se pouští do různých dobrodružství. V podzemním světě se hrdinové mohou vyvíjet, plnit questy, hledat poklady atd., ovšem jde stále o ty samé typy jednotek, které hráč využívá i ve velkých bitvách v horním světě.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
nové obrázkykompletní galerie

Co se týče prostředí, bude prakticky celý svět Dragonshardu položen do ohromného údolí na kontinentě Xen'drik. Kdysi zde stávalo krásné elfské město s vysokými mrakodrapy, které symbolizovalo to nejvyspělejší, co se jen na Eberronu dalo nalézt. Ovšem jak už to bývá, i tento ráj postihla jednoho dne pohroma, která nejenže seslala slávu města do hlubin podzemí, ale dokonce i rozdělila Elfy na několik podras. Jednou z těch, se kterými bude mít hráč nejvíc co do činění, se stanou i zlotřilí "Drow", kteří po sesunu města začali okupovat jeho podzemní část a později se přidali k jedné ze čtyřech herních frakcí, Umbragen.

Prakticky má ale celý tento příběh na pozadí jeden velký praktický důsledek, a to je různorodost lokací, které v Dragonshard navštívíte. Podzemní chodby se zbytky paláců a různými nástrahami mají přece jen úplně jiný nádech a atmosféru než zelené lesy na povrchu. V naší galerii si můžete prohlédnout 11 čerstvých a zároveň také prvních screenshotů, které vám některá z míst Eberronu představí. Hra běží na novém enginu od studia Liquid, který prý skvěle zvládá pracovat se světly a stíny a postavy vykresluje s vysokou úrovní detailu, což ostatně můžete i sami posoudit. Dragonshard od zkušených Liquid Entertainment by měl vyjít pod hlavičkou Atari (držitel D&D licence na videohry) někdy příští rok.
zdroj: GameSpy

kate

Nejnovější články