Podrobnosti a nové ukázky z Titan Quest
zdroj: tisková zpráva

Podrobnosti a nové ukázky z Titan Quest

9. 7. 2005 13:13 | Obrázky | autor: Redakce Games.cz |

Přesně přede dvěma měsíci bylo oznámeno nové akční RPG s názvem Titan Quest, které by podle dosavadních informací mohlo zakonkurovat věhlasnému Diablu.

Vývojem této hry, jejíž vydání očekáváme příští rok v létě, se zabývá studio Iron Lore v čele s Brianem Sullivanem (Age of Empires). Děj se bude odehrávat ve starověkém Řecku a Egyptě. Z příběhu je známo pouze tolik, že půjde o oproštění lidstva od někdejších bohů Titánů, kteří vládli světu ještě pře Olympem s Kronosem coby vůdcem. Ten měl zvláštní zvyk, že pojídal vlastní děti, prý aby ho náhodou nesesadili z trůnu. Některé z nich přeci jen ale díky matce přežily. Byl to hlavně Zeus, jenž svého otce nakonec skutečně o vládu připravil a vsadil jej spolu s ostatními Titány do temnot Tartaru. Titan Quest pak vypráví o tom, jak tito Titáni uprchli ze svého vězení, aby se utkali s novými bohy a zpustošili zemi.

Víc než rok a půl Iron Lore strávili tvorbou základní technologie a pravidel hraní. Hráči se prý nebudou muset zabývat žádnými třídami postaviček. Na začátku hry prostě jen zvolí pohlaví svého hrdiny a dají mu jméno. Ostatní už bude záležet na průběžném rozhodování o směru rozvoje postavičky. Sami rozhodnete, do kterých schopností investujete. Iron Lore se také soustředí na vizuální stránku věci, což mj. znamená, že když věnujete hodně bodů např. do rozvoje umění magie a konkrétně třeba do ohnivých kouzel, bude to dost patrné už na pohled.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Herní svět má být velmi pestrý a živoucí. Potkáte se se spoustou různých druhů zvířat a monster. Tvůrci vůbec nemají v úmyslu zanedbat AI a podle preview na GameSpy už věnovali programování této oblasti hry velké množství času. Výsledkem má být věrohodný svět. Když například při boji jeden ze skupiny nepřátel padne a právě on měl v ruce ten nejlepší meč, některý z jeho kolegů se této zbraně bez váhání chopí. Kreatury budou mít rovněž schopnost se navzájem léčit. Dokonce by měli být schopni primitivních emocí. Např. některá budou žárlit na lepší vybavení jiného a klidně se do něj kvůli tomu pustí. Rozmístění obyvatel světa je generováno náhodně a v závislosti na schopnostech hrdiny, stejně jako na vhodnosti prostředí pro daný typ stvoření, aj.

Terén je tvořen dílky, které dohromady vytvářejí nejen hezky vypadající 3D svět, ale také spoustu taktických možností pro hráče. Existuje pro to hezká metafora, že prý je to s touto hrou jako se stavebnicí LEGO. Každý dílek dobře zapadá do každého jiného a pokaždé, co je poskládáte, vznikne něco nového. Tento systém má nahrát komunitě tvůrců modifikací, v které Iron Lore vkládají hodně nadějí, pročež chystají hry vydat i s velmi efektními editačními nástroji. Dokonce budou zahrnuty i editor úkolů a nástroje na tvorbu předělových filmečků. Hardcoroví moddeři se jistě vyřádí jako ještě nikdy.

korgull

Nejnovější články