Max Payne 2 - první pořádné informace
zdroj: tisková zpráva

Max Payne 2 - první pořádné informace

28. 6. 2003 18:18 | Obrázky | autor: Redakce Games.cz |

V nejnovějším vydání magazínu PC Zone se čtenáři konečně dozví pár detailů o chystané third-person akci Max Payne 2: The Fall Of Max Payne, která bude navazovat na svého revolučního a úspěšného předchůdce z roku 2001.

Jak jste si mohli všimnout již z prvních artworků, nový příběh bude mnohem více stylizován jako love story. V prvním díle sice Max ztratil ženu a dítě, nyní se ale zdá, že staré rány přebolely a náš hrdina tak konečně zase má "něco, co může ztratit". Redaktoři PC Zone v preview zdůrazňují, že Max Payne 2 bude skutečně tím, čemu se říká hra pro dospělé, podobně jako první díl a podobně jako třeba česká Mafia, i dvojka nabídne příběh, srovnatelný s kvalitním filmem.

S tím ovšem souvisí i délka. Ani dobrý film nesmí být zbytečně dlouhý, pro vývojáře z Remedy tedy určitě není prioritou nabídnout nám co nejdelší herní požitek. Jak říká Sam Lake, scénárista jedničky i pokračování, podstatná je hloubka a síla. Samotnný scénář pro Max Payne 2 je prý třikrát takový než u originálu, což ale rozhodně neznamená, že hra bude třikrát delší. Jen pro připomenutí, MP1 zabral něco kolem 10ti hodin a právě tato relativní krátkost byla jednou z mála věcí, které se hře vytýkaly. Pro Sama Lakea je nejdůležitější, aby hráče jeho příběh zaujal a aby jej dohráli až do konce.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
nové obrázkykompletní galerie

Co se týče technické stránky, poběží dvojka na novém engine s podporou fyzického engine Havok 2. Ačkoliv zatím máme k dispozici pouze ne příliš kvalitní scany, přesto musím dát za pravdu slibům o fotorealistické grafice. Svět má vypadat velice realisticky a bude zpracován s důrazem na co největší množství detailů. Pokud vám učarovala synchronizace pohybů rtů a řeči, kterou nám slibují vývojáři Half-Life 2, neměl by vás zklamat ani Max Payne 2. Stejně jako v HL2, i tady se setkáme s propracovaným systémem mimiky, díky kterému z Maxova obličeje vždy spolehlivě poznáme, jaké má pocity.

Změn, či spíše úprav, se dočká i věc, pro Max Payne naprosto charakteristická - tzv. Bullet Time, tedy matrixovský efekt zpomalování vnímání času. Vše by nyní mělo probíhat mnohem hladčeji a mnohem detailněji, přesně vidíte kulky, které kolem vás prolétávají, zachycujete rozloženě pohyb každé částečky. Tomu bude odpovídat i nové zvukové podkreslení, mnohem složitější než v jedničce. Pro animace padajících postav bude využito rag-dollu, kamera opět klátící se tělo pomalu oblétne kolem dokola, než mrtvola definitivně spadne na zem.

Novinkou bude též možnost používat zbraně, ve kterých došla munice, jako předmět pro boj tváří v tvář. Jinými slovy - pokud bude nejhůře, můžete pistolí s prázdným zásobníkem vzít někoho přes hlavu. Podobně jako v jedničce, ani u Max Payne 2 se nepočítá s multiplayerem, už jen proto, že začlenění Bullet Time do týmové hry je prakticky neproveditelné. Hra by se měla podle dostupných informací objevit na trhu již letos na podzim.

kate

Nejnovější články