Je to však pouze to jediné nebo nám toho může "Třináctka" rozprostírající se na čtyřech stříbrných plackách nabídnout ještě více? Neúplnou odpověď snad mohou poskytnout první recenze, které se včera objevily na serverech IGN a ActionTrip.
Začněme s americkým IGN, kde XIII obdržela hodnocení 8.0/10. Celkově se recenzentům grafika hry líbila, ovšem narozdíl od modelů postav či zbraní jim připadala určitá prostředí zpracována dost jednoduše a chudě. Nabídka lokací je přitom údajně bohatá a protože XIII běží na licencovaném Unreal enginu, nedělá ji problémy ani vykreslování rozlehlejších venkovních lokací.



nové obrázkykompletní galerie
Jako kladné stránky hry na IGN označují některé zvuky a především netradiční jazzově laděný soundtrack. Co mě na tamní recenzi překvapilo nejvíce, je zmínka o poměrně velké brutalitě hry (před spuštěním se doporučuje jen lehké jídlo :) Umělá inteligence protivníků není prý nijak závratná (především mají dost nevyvinutý pud sebezáchovy) a i když má hra na akční žánr poměrně propracovaný příběh, celkově prý působí možná až příliš lineárně. Plusem pak má být ještě podpora multiplayeru s DM, team DM, CTF a herním módem Sabotage.
Na ActionTripu byli ještě přísnější, i když 74% je stále ještě hodně nadprůměrný výsledek. Tamní redaktory opět zaujalo originální grafické zpracování, slušný příběh se vzpomínkovými prostřihy (flashbacky) a celkově dobrá hratelnost. Kamenem úrazu jsou prý občas trochu zdlouhavé části misí, ve kterých se nic zajímavého neděje a stále jen děláte to samé, tedy jdete vpřed a střílíte. Když se hra konečně pořádně rozběhne a začne vás zajímat, nepřijde nic jiného než dost náhlý konec. V novém čísle Levelu dostane hra od Frixe hodnocení 80%.
Vlastní recenzi finální prodejní verze XIII vám na Tiscali Games přineseme začátkem prosince, kdy by se snad hra měla začít prodávat v Čechách, ale podobných slibů od Playmana zde už byly spousty a naplnilo se jich bohužel jen naprosté minimum...