Pozadí hry není zrovna originální, jede zkrátka podle šablony: jeden neohrožený muž (vy) versus hromada ozbrojených pobudů. Samotná akce hráče zavede jak do interiérů, tak i na otevřená prostranství pacifických ostrovů, kde se mohou naplno projevit schopnosti engine. Uchvacující je prý fakt, že CryEngine nemusí nikam cpát les nebo obláčky mlhy, ale skutečně vykreslí i detaily ve velké vzdálenosti.
Řada vizuálních efektů a bohatost světa na faunu a floru, dávají Far Cry punc realističnosti, i když do takové hloubky a kvality jako třeba v Half-Life 2 rozhodně nezachází. Co však na hře stojí za vyzdvihnutí, je hratelnost. Ne, že by snad nabízela něco nového, naopak se pouze drží zaběhlých konvencí, ale drží se jich dobře. Vše podle dojmů z E3 běží hladce a funguje, jak u správné FPS má. Plusem navíc je snad jedině ovladatelnost vozidel (z pohledu první nebo třetí osoby), což ale dnes už také není příliš neobvyklé.



nové obrázkykompletní galerie
Další vychytávkou engine je možnost přemísťování a totální destrukce objektů. Hra přitom bere ohled na jejich tvar a také možnou hmotnost, tedy, co byste v reálu neunesli, těžko přenesete ve Far Cry. Pro fyziku těl umírajících postav bylo využito rag-doll technologie, zpracování by ale mělo být přece jen přesnější než třeba v Unreal Tournamentu 2003. Co se týče umělé inteligence, klasicky se na ní zatím dívají všichni optimisticky, už proto, že ve hře nebude žádné skriptování. Nepřátelé by se tak měli chovat pokaždé jinak, v závislosti na aktuální situaci.
Multiplayer netradičně nenabídne klasiku jako deathmatch nebo CTF, ale namísto toho se v něm objeví nové originální mody. Podle producenta Christophera Natsuuma není časem vyloučena ani konverze hry na PS2 nebo Xbox, engine takové kroky umožňuje. Pokud si potrpíte na precizní zpracování, určitě vás bude Far Cry v zimě tohoto roku, kdy vyjde, zajímat. Zatím si můžete v naší galerii prohlédnout velkou várku pěkných screenshotů a připraven je i hodně povedený dvouminutový E3 trailer (6 MB, DivX).