Far Cry  - další ukázky z tropických ostrovů
zdroj: tisková zpráva

Far Cry - další ukázky z tropických ostrovů

15. 11. 2003 12:12 | Obrázky | autor: Redakce Games.cz |

Tak jak se nám nová akční hra s názvem Far Cry během svého vývoje postupně odhaluje, viz např.

nový filmeček a nyní i nové screenshoty, určitě se dá považovat za jeden z těch očekávanějších titulů. Síla pochopitelně spočívá v použitém enginu, který je schopen úžasným způsobem zpracovat rozsáhlé exteriéry, interiéry plné objektů, hru světel a stínů, volumetrické efekty a všechno to, co dodává hernímu prostředí šmrnc a atmosféru. Ale nejen enginem je hra živa - jak by se dalo říci. I sebelépe vypadající projekt může vyhořet na špatném ovládání, příběhu, hratelnosti. Doufejme, že Far Cry bude i tomto ohledu v pořádku, nicméně o tom se budeme moci sami přesvědčit až konečně vyjde.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
nové obrázkykompletní galerie

Redaktoři PC.IGN už měli možnost hru, resp. její současnou podobu, vidět na vlastní oči a jak je patrné z jejich dojmů, je na co se těšit. Nejvíce je pravděpodobně zaujala umělá inteligence nepřátel. Stručně řečeno, AI je prý velice nevyzpytatelná. Chování nepřátel se bude přizpůsobovat vaší hře. Velkým pomocníkem pro přežití vám proto bude radar. Na něm totiž uvidíte nejen pohyb jednotlivých postav, ale také zaznamenáte barevně rozlišené ty, kteří jsou v klidu a ty, kteří mají nějaké podezření a jali se jít hledat případného vetřelce. Nepřátelé budou reagovat na hluk i pohyb, jejich smysly budou stejně dobré, jako vaše. To, že jste před chvílí nějakou oblast prošli, aniž byste na některého z nich narazili, ještě neznamená, že tam nikdo nebude ani za pár minut, až se budete vracet. Jakmile na vás někdo z nepřátel kápne, buďte si jisti, že se se zlou potážete a posily už jsou na cestě. Na začátku hry si sice budete moci nastavit náročnost AI (easy, medium, hard), nicméně v průběhu hraní se AI upraví podle vašich schopností.

Pokud jde o fyziku, bude mít Far Cry zřejmě rovněž co nabídnout. Stejně jako hry typu Half-Life 2, i zde mají mít všechny objekty fyzikální vlastnosti a reagovat podle toho. Filmeček toho byl ostatně důkazem - např. střelbou odpoutané barely valící se na nepřátele; dále dřevěné bedny nebo barely se budou vznášet na vodě, zatímco kameny, apod. budou klesat ke dnu. Rovněž budete muset počítat s tím, že pokud po vás půjdou střelci a vy se schováte v některé z dřevěných chýší, kterých je po ostrově mnoho, nedočkáte se neprůstřelné ochrany. Celkově dramatickou a akční atmosféru budou doplňovat melodie dynamicky se měnící podle situace. V novém filmečku je sice uvedeno, že se Far Cry dočkáme ještě letos, ale hra byla nedávno odložena až na první čtvrtletí příštího roku.
zdroj: PC.IGNWP

korgull

Nejnovější články