Proč zvolili Ensemble Studios právě je? Hlavní designér Sandy Peterson říká, že nejprve chtěli přidat pár standardních civilizací, ale s nimi by se prý datadisk hrál příliš podobně jako původní AOE3, což není jejich cílem. Jiným důvodem je záměr vyprávět zajímavé příběhy z perspektivy indiánů, kteří nejsou tak často námětem her i kvůli tomu, že se museli podřídit kolonizaci.



Jediným zatím odhaleným novým národem je konfederace Irokézů, která se stala ještě silnější po kontaktu s Evropany, jelikož adoptovala jejich technologii i (na 17. století moderní) armádu, přičemž ale stále staví na domorodé ekonomii s lovem zvěře, pěstováním rostlin a celkově rolnickým způsobem života. Jejich výzbroj zahrne staré známé Tomahawky a Mantlety (oproti základnímu AOE3 se upraví jejich atributy a budou se počítat do populačního limitu), k nimž přibude 6 nových jednotek - mj. Aenna (klasický pěší lukostřelec) či Musket Rider (kavalérie mušketýrů). Protože většina nepřátel Irokézů žije v opevněných městech, stali se experty na obléhání a disponují speciální výbavou, jako je například beranidlo.
Samotná hlavní kampaň datadisku má opět pojednávat o rodině Blackových, která se ještě o něco rozšíří a bude více spjata se známými historickými událostmi. Jinak se můžete těšit na skirmishové mapy v nových lokacích Ameriky, další domorodé spojence, nové druhy bonusů dovezených z domovského města atd.
zdroj: IGN