Před nějakým časem jsme načrtli, o co vlastně půjde, nyní se díky vyjádření Gavina Raeburna z Codemasters dozvídáme trochu více.
Předně tolik, že Toca 3 bude mít dva hlavní herní módy - jeden koncipovaný více jako simulace, druhý jako arkáda, čímž by se měla zvýšit přístupnost pro širší spektrum závodních hráčů. Zůstane samozřejmě zachováno příběhové pozadí, které se nyní rozšíří o sofistikovanější pohled na technickou stránku tohoto motoristického odvětví a bohatší možnosti nastavení parametrů hry. V případě Pro Career módu by měla Toca 3 těžit z pokrokového proprietárního enginu věrně simulujícího ovládání vozu, jenž v kombinaci s detailním modelem poškození a vylepšeným systémem AI soupeřů má vytvářet autentický a nesmírně realistický závodní prožitek. S tím úzce souvisí i zcela nové ozvučení a pochopitelně též podařená vizuální stránka věci. Propracovanost hry mají naznačovat i takové momenty, kdy pocítíte rozdíl mezi řízením formule s plnou a prázdnou nádrží (uvedené se projeví zj. na časomíře).



Stranou pozornosti nezůstane ani online režim, v němž bude možné libovolně upravit parametry jednotlivých závodů, počítaje v to také AI. Po off-line tuningu vašich plechových miláčků s těmito budete moci vyrazit do online bojů, v nichž má být i jakási síň slávy, kde bude možné si přetáhnout elitního závodníka a v off-line s ním, jako s Ghostem, svádět boje na určené trati. Samozřejmostí bude odemykání dalšího herního obsahu postupem jak v off-line, tak online verzi hry. V případě PC a Xbox platformy bude moci participovat až 16 hráčů naráz, u PS2 10. Zajímavostí nakonec odstavce je info o režimu Spectator, ve kterém bude možné sledovat průběh vybraného závodu.