Je nasnadě, že v Project Reality se v prvé řadě můžete těšit na realistickou výzbroj včetně takového detailu, jako je prst trčící mimo spoušť. Rovněž většina map značně přibrala na velikosti. V Project Reality absentují mapy z původního BF2, nově vytvořené mapy pak dosahují průměrné velikosti 4x4 km, občas i 8x8 km. Na těch bude možné svádět souboje mezi armádami US mariňáků, US Army, Číny, Ruska, Kanady, Izraele, Německa, Tálibánu a dalších.
Kromě přifouknutí počtů však Project Reality překopává i samotnou hratelnost. Koncept velitele (commander) je zcela předělaný, nově je nutné počítat s logistikou, na bojišti je rovněž možné stavět zničitelné obranné stavby. Zahozen byl i systém spawnování a boje o vlajky. Čerství vojáci se nyní k nasazení dostávájí skrze hráči postavené frontové základny, namísto vlajek se zase bojuje o území – a k obsazení kóty je nutné zajistit rozsáhlou oblast sto až tři sta metrů od jejího středu.
Staré situace, kdy u vlajek docházelo štěstěnou na zvraty celých bitev, jsou tak minulostí. Kromě tohoto módu jménem AAS hra nabízí i asymetrické řezání Insurgency, malé přestřelky pěchoty Skirmish, předskriptované Scenario a konečně singleplayerovou hru včetně možnosti co-opu.
Celkově to zní jako zajímavý hybrid mezi ultravěrností Arma a původním svižným Battlefieldem 2, názory na gameplay se však už počastujte mezi sebou v diskuzi. Projet Reality 1.0 najdete na téhle stránce, k dispozici bude od 2. srpna.