Přestože lze Hogwarts Legacy považovat za mimořádně povedenou hru a masivní komerční úspěch, najde se spousta prvků, které otevřenému světu čar a kouzel chyběly. Patří mezi ně třeba famfrpál, rozhodnutí, která by měla dopad na příběh, a v neposlední řadě i dynamická soutěž o Školní pohár.
Možná jsme přitom byli jen krůček od toho, abychom celoroční mezikolejní zápolení o Školní pohár ve hře nakonec měli. YouTuber GrandTheftDiamonds se s lupou prohrabal zdrojovými soubory a našel překvapivé mechanismy, které ukazují, že Avalanche Software s největší pravděpodobností chtěli mít v Hogwarts Legacy systém sbírání kolejních bodů. Na analytické video se můžete podívat níže.
Některé soubory obsahují reference akcí, které vedou ke ztrátě bodů. Nepřekvapivě největší postih sta bodů má seslání vražedné kletby Avada Kedavra. Trochu méně závažně hodnotí bradavický profesorský sbor kletbu Imperius, která by studenta a jeho kolej připravila o padesát bodů.
Nakonec asi není s podivem, že podobné penalizace za kletby, které se nepromíjejí, se do hry nedostaly. Stržení bodů za chladnokrevný mord působí ve výsledku spíš komicky a je možná lepší, že Hogwarts Legacy používání temných kouzel vůbec nekomentuje.
Ze hry zřejmě nakonec vypadl i celý systém zločinů, kdy autority mohly hráče trestat za přestupky. Třeba, když vás načapají mimo pozemky školy po večerce. To by se pak mělo promítat i do mechaniky reputace. Postavy si k vám tvořily vztah odrážející vaše akce a pověst. Hodnoty se na stupnici oblíbenosti pohybovaly od čiré nenávisti až po skutečného kamaráda.
Inu, třeba to jsou prvky, kterých se dočkáme v případném pokračování.