Shieldwall je dílem jediného vývojáře a vychází z jeho předešlého projektu Formata. Jádrem hry jsou bitvy o maximálně 20 mužích na každé straně, přičemž o hlavní masakr se v obou případech postará umělá inteligence. Nicméně svůj šik usměrňujete v roli Julia Caesara.
Zaprvé, vaši oddaní vojáci kráčejí jen a pouze ve vašich stopách, takže je musíte provést terénem mapy k jednomu z několika důležitých bodů, o které se svede bitva. Zadruhé jim můžete přikázat krýt se štíty a uchránit je tak před sprškou nepřátelských oštěpů. Sami můžete zadat rozkaz k vrhu vlastních oštěpů, zavelet do útoku či přimět rozprášenou armádu ke shromáždění.
Jak budete zabírat jednotlivé vlajky dané mapy, začne vám narůstat příjem, díky kterému bleskurychle doplníte stavy, případně sáhnete po některém vylepšení vaší armády ve vývojovém stromě.
I když to zní poměrně sandboxově, Shieldwall stojí na kampani, ve které absolvujete jednu misi za druhou proti různým armádám s odlišnými cíli. Nejde ale o historickou hru, i když se v minulosti a jejích bitvách inspiruje. Hra je momentálně v předběžném přístupu, ve kterém nabízí pouze první čtyři mise z plánovaných čtrnácti.
Jakmile tvůrce ze studia Nezon Production dokončí singleplayerovou kampaň, vrhne se i na multiplayer, který by se snadno mohl stát největší předností celé hry. Pokud za ni náhodou už teď nepovažujete originální stylizaci vojáků, díky které to v běhu vypadá a zní, jako by se sešly děti ze dvou vesnic na improvizovaném LARPu.
Plná verze strategie Shieldwall by mohla vyjít do roka, ale tvůrce si vyhrazuje právo prodloužit vývoj v případě potřeby. Aktuální příznivá cena 8 eur se časem navýší.