Valve zavádí přísná pravidla pro reklamu ve hrách na Steamu
zdroj: Valve

Valve zavádí přísná pravidla pro reklamu ve hrách na Steamu

11. 2. 2025 11:00 | Novinky | autor: Jakub Malchárek |

Nejpopulárnější digitální obchod Steam upravuje pravidla pro reklamy ve hrách. Pořád sice narazíte třeba na product placement, tedy začlenění skutečných značek a produktů přímo do herního prostředí, nově ale z obchodu mizí hry, které vyžadují sledování reklam pro pokračování v hraní.

Podle Steamu je důležitý kontext, a hlavně nerušený herní zážitek. Je tak přijatelné vést regulérní reklamní kampaň, aby vývojáři na svou hru upozornili.

Vývojáři už ale ve hrách nemohou využívat placenou reklamu jako hlavní zdroj příjmů - třeba metodou, která je tak populární na mobilech, kdy vás po dohrání levelu donutí sledovat nepřeskočitelnou dvacetivteřinovou reklamu, abyste v hraní mohli pokračovat. Stejně tak není povolené omezovat reklamními materiály přístup k obsahu, či směnovat herní měnu za sledování reklam.

Pravidla řeší třeba i reklamu mezi vývojáři. Ve zkratce: nesmí si nechat platit za to, že hry umístí na Steam, například ve formě tematických balíčků a různých výprodejových akcí. Valve tak chtějí vytvořit férové obchodní podmínky a zamezit vytváření takzvaného pay-to-play marketingu.

Pokud hra závisí na reklamním modelu, musí vývojáři tyto prvky před uvedením na Steam odstranit. Alternativně mohou zvolit model jednorázového nákupu nebo využít mikrotransakce a DLC, pokud je hra zdarma.

Cílem nového opatření má být udržení kvality herního zážitku na Steamu. Zároveň má zabránit tomu, že reklamy budou hráče obtěžovat či rušit.

Zdá se, že Valve chce letos zákazníkům pobyt v digitálním obchodě co nejvíce zpříjemnit. Minulý týden například zavedlo varování před mrtvými hrami v předběžném přístupu.

Smarty.cz

Nejnovější články