Navzdory jménu obávaného hunského velitele v podtitulu hry, se začnou události TW: Attila odvíjet už v roce 395, kdy došlo k rozdělení římské říše na západní a východní část. Tvůrci sice v tiskové zprávě žádnou nejmenují, ale opět vás čeká rekonstrukce bezpočtu známých bitev, z nichž průběh té na Katalaunských polích, kterou hunové v čele s Attilou projeli, můžete rekonstruovat s opačným výsledkem. To samé ale platí pro všechny ostatní bitvy ve hře a obecně vývoj historie. Můžete buď hrát za Západořímskou říši a přepsat nepravděpodobným způsobem dějiny porážkou barbarů, nebo naopak postup barbarských kmenů v čele s Attilou urychlit a zároveň s tím plně ovládnout i východní část bývalé římské říše.
zdroj: Creative Assembly
Tematickému posunu TW série na začátek temného středověku odpovídají i nové herní mechaniky a úprava těch dosavadním. Tvůrci slibují přepracované uživatelské rozhraní a nově zpracovaný technologický vývoj, politiku i civilní správu a rodinné pletichaření. Na sliby o lepší optimalizaci a hezčí grafice by si Creative Assembly měli dát pozor, protože se jim to v případě TW: Rome II poněkud vymstilo, ale snad nevstoupí dvakrát do stejné řeky.
Mezi zbrusu novými mechanismy najdeme kupříkladu plenění, jehož součástí je možnost vymazat města a osady z mapy světa úplně, případě detailněji zpracované boje v ulicích a dynamické šíření požárů v souvislosti s průběhem bojů.
Total War: Attila vyjde pro PC a Mac v příštím roce a další informace hledejte na homepage.