Zápletku nebo slíbené herní mechanismy nechci znovu popisovat nejenom proto, že už to udělal před rokem Aleš, ale i z toho důvodu, že to názorně obstarají záběry z nového videa. Veterán korejské války Carl Faubert přijíždí do odlehlého kanadského městečka vyšetřovat údajný vandalismus na vilce magnáta Hamiltona ze strany místních indiánů, ale v oblasti řádí sněhová bouře a magnát nikde. Z pohledu první osoby tak zahájíte vyšetřování, které zahrnuje boj s nástrahami přírody, konkrétní boj s nebezpečím (akce!), ale i s mytologií místních indiánů, v jejichž jazyce znamená název hry (Kôna) sníh.
Atmosféra sedmdesátkových filmů je soudě dle záběrů správně strefená, first person perspektiva sugestivní a dění zajímavé. Tvůrci Kôna chtějí ve své hře nabídnout kombinaci tradiční adventury (se sbíráním a používáním předmětů i puzzly), akční adventury (střílení a akce obecně má být ale málo) a survivalu v otevřené a nehostinném prostředí. A korunu by měl všemu nasadit vypravěč, jako z filmu či pohádky.
V lednu příštího roku vyjde Kôna pro Windows, Mac i Linux a díky bohu, že se tvůrci skrze video připomněli. Zrovna na Kôna bych vážně nerad zapomněl. Jen si musím název hry poznačit, abych zas za pár měsíců nezjišťoval, co toho, od koho to je, a jestli jsem o tom náhodou nepsal. Prostě je těch zajímavých projektů nějak moc na můj starý a chorý mozek. Další informace najdete na homepage.