Hra pokryje časové období 1861 až 1865 a v kampani si tak zahrajete celkem padesát bitev, od masivních střetů jako Antietam až po menší, lokální konflikty. Vyberete si stranu a stanete se nejvyšším velitelem daných sil. Podle toho, jak se vám v kampani vede, získáváte reputaci a můžete si dovolit víc jednotek.
Mezi bitvami se samozřejmě přenáší jednotky, které i získávají zkušenost, takže batalion, který byl na začátku plný zelenáčů se v půlce kampaně může proměnit v bandu tvrdých veteránů, kteří tvoří páteř vaší armády. O to víc pak bude bolet jejich případná ztráta. Ačkoliv je možné v bitvě prohrát, ve chvíli, kdy opakovaně prohrajete vám může natolik klesnout reputace, že se budete muset svého postu vzdát.
zdroj: Archiv
Ultimate General: Civil War umožňuje, abyste si zvolili úroveň velení. Můžete ručně ovládat každou jednotku a její pohyb a nebo dávat rozkazy divizním velitelům, kteří dokáží váš záměr „dobuďte tuhle kótu“ uvést v realitu. Teoreticky můžete na mapě s pomocí šipek narýsovat komplexní manévry, které se pokusí velitelé splnit. Nepočítejte ale s tím, že velitelé jsou nesmrtelní pomocníci. Jde o konkrétní historické osoby, které získávají zkušenosti, díky čemuž pak mohou velet větším jednotkám a nebo mají vyšší efektivitu. Nicméně důstojníci mohou být zranění nebo dokonce zabití, takže pozor, do jaké situace je a jejich jednotku vystavíte.
Velkou roli v bojích hraje terén, který můžete využívat vy, i váš nepřítel v podobě chytré AI. Ta se snaží na vás zaútočit obchvatem, napadne vaše slabá místa, chytře využije vyšších pozic, které jí dají výhodu při střelbě a také obraně dané pozice, bude zkoušet napadat vaše zásobovací trasy, bez nichž se armáda v boji neobjede apod. Game-Labs ještě tento měsíc spustí early access na Steamu, kde najdete osm velkých bitev včetně Antietamu a Bull Run plus desítku menších střetů. Ve fázi předběžného přístupu hra stráví dva až čtyři měsíce pak už by měla vyjít plná verze.
Pokud se vám původní Ultimate General líbil, asi je jasné, že na Civil War se můžete těšit. Hře se podařilo nastolit dobu, kdy jen málokdy zanikla celá jednotka do posledního muže, což bývá v tradičních RTS standard a navíc velmi dobře vystihla specifika Americké občanské války, v níž se střetly doktríny, často kované během Napoleonských válek, s velmi specifickým terénem a také pokrokem na technologické úrovni. Pokud se podaří nové hře navázat na úspěch Gettysburgu, čeká na nás skvělá válečná strategie.