Lépe řečeno nejde jen o nový systém správy, ono jde i o nové zvíře, které propůjčí Shelter větší herní potenciál. Jezevčici vystřídá rysice a její potomstvo. Začnete už v roli březí samice a vaší první starostí bude najít úkryt pro svůj budou vrh rysátek. „Základem Shelter jako konceptu je udržet rodinu naživu. Rozhodli jsme se ale nechat zvíře samotné určovat tempo a styl hry,“ vysvětluje Anders Westin.
Jezevec byl prý jako stvořen pro pomalou, lineární cestu, rys ale nabídne v Shelter 2 mnohem dynamičtější hraní. Budeme prý vylepšovat techniky lovu, protože právě lov má mít mnohem větší roli. I když je jezevec drsňák, rys je větší borec má širší spektrum kořisti.
Shelter 2 zavede i novinky, jako je stamina, různé typy pohybů, různá zvířata k ulovení a dojít má i k rozšíření systému interakce matky s potomky. Kupříkladu je zavoláte blíž k sobě, abyste si zajistili, že se opravdu napijí z toho potoka, zmetci neposlušní! Můžete je i zvednout a odnést do bezpečí, byť logicky asi po jednom.
„Některé herní prvky zakládáme na životě a chování rysa. Tento aspekt hru přibližuje realismu a paradoxně zvyšuje herní obsah a potenciál. Prostě chodíte světem a hledáte svou kořist.“ Shelter 2 si udrží svůj specifický výtvarný styl, byť je zřejmé z teaseru i obrázků, že tvůrci udělali velký krok vpřed v omezení abstrakce grafiky i animaci. Shelter 2 vyjde letos na podzim na PC a má šanci napravit prohřešky původní hry se skvělým nápadem, ale rozpačitým zpracováním.