V multiplayerové střílečce z Americké občanské války War of Rights se střetnou stovky hráčů
zdroj: tisková zpráva

V multiplayerové střílečce z Americké občanské války War of Rights se střetnou stovky hráčů

16. 10. 2015 11:06 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Krása, nádhera, další krok v evoluci historických multiplayerových stříleček. Snad. War of Rights se zcela zjevně inspirovala u vynikajícího datadisku Napoleonic Wars pro Mount and Blade: Warband, ale jak se zdá, hodlá zajít ve svém konceptu ještě o pár kroků dál. Tedy pokud se povede jejich Kickstarter. V základu jde o multiplayerovou střílečku z Americké občanské války, v níž se budou moci střetnou na věrných kopiích bojišť té doby stovky hráčů.

War of Rights se zaměří na Marylandské tažení, které vyvrcholilo brutálním masakrem v podobě bitvy u Antietamu. Zaměření na část celé války tak umožňuje tvůrcům z Campfire Games být opravdu historicky akurátní a to jak ve smyslu převedení bojišť do virtuální podoby, tak i co do výzbroje, uniforem a jednotlivých reálných regimentů, jež se bitev zúčastnily. V základu budou ve hře k dispozici dva módy – kompletní bitvy, které opravdu pojmou stovky hráčů na prostoru mnoha kilometrů a skirmishe, které představují menší střety v rámci bitev.

Na rozdíl od Napoleonic Wars (k nimž mimochodem vznikl mod North and South, který se věnoval Americké občanské válce) navíc nebudete muset přivírat oko nad vizuální stránkou hry, protože Campfire pracují s CryEnginem a na prvních záběrech ze hry je to vidět. Sice sami říkají, že třeba animace potřebují hodně péče, než hra vstoupí do alfy, ale je poznat, že se na War of Rights pracuje už nějakou dobu. Dánské (!) studio totiž na titulu dělá už tři roky, přičemž za tu dobu už udělali pořádný kus práce a především vytvořili tým, který disponuje historickými znalostmi vojenství oné doby, zmapoval jednotlivá bojiště a zajistí, že ve hře nebudou historické nepřesnosti.

zdroj: Archiv

Posedlost detaily a historickou přesností jde dokonce tak daleko, že tvůrci vzdorují fanouškům hry. Ti prý chtěli mít ve hře ikonický kulomet Gatling, jenže ten nebyl v Marylandském tažení použitý, a tak mají smůlu. Osobně se mi líbí velká míra detailu i na nejnižší úrovni mikromanagementu. Kupříkladu čím déle budete ve hře používat zbraň, tím hůře se bude nabíjet (hlaveň se totiž zanášela zplodinami) a bude více hrozit selhání při výstřelu. To jsem zvědavý, jestli také půjde do hlavně močit, aby se nános odstranil, jak se na bojištích často dělo...

Musím říci, že do War of Rights vkládám velké naděje, protože jejich koncept bitvy, jenž spočívá v simulaci jak prostého pěšáka, tak i jednotlivých důstojníků určujících větší strategii, prostě je lákavý a zábavný. Kdo zažil velké bitvy regimentů v Napoleonic Wars, vám potvrdí, že ve chvíli, kdy se ze hry vymýtí náhodná taktika jednotlivců a nastoupí celková velitelská strategie, kde hráči v rolích důstojníků určují přesuny menších jednotek hráčů, atmosféra, ale i hratelnost stoupá do nebeských výšin.

Náhle víte, že je klíčové dobýt tenhle pahorek s dělostřelectvem, víte, že musíte udržet levé křídlo, aby jezdectvo nevpadlo do zad postupujícímu středu, víte, že kdyby vás náhodou netrefil náhodný šrapnel, mohli jste splnit úkol... Zdá se, že tímto směrem Campfire Games cílí a pokud se jim podaří hru dokončit (a jak se zdá, jsou na dobré cestě), největší překážkou může být jenom dostatečná hráčská komunita. Najít stovky hráčů najednou se podaří mainstreamovým titulům, ale u okrajových žánrů, kde se musí předovky pravidelně přebíjet a styl Ramba vám vynese jen dřívější Game Over, už prostě je těžší najít dost nadšenců.

Naděje, že hra spatří světlo světa, spočívá hned na několika pilířích. Především, na War of Right se pracuje tři roky a na záběrech z hraní je to vidět. Nejde o vysněný koncept, který autoři budou teprve realizovat za peníze z Kickstarteru. Následně je tu fakt, že na Kickstarteru chtějí „pouhých“ 70 tisíc dolarů, což je rozumně zvolená částka, kterou se jim snad podaří vybrat. Navíc, je jasně deklarované, nač vybraná částka půjde – rozšíření týmu a dovedení hry do early access verze.

War of Rights zdroj: tisková zpráva

Momentální plán je vstoupit do uzavřené alfy s hotovými skirmish scénáři v polovině příštího roku. Early access přijde na řadu až v rámci betatestu na Steamu, čemuž bude předcházet ještě několik fází. Hrubý odhad dokončení hry je stanovený na zimu příštího roku. Celý plán vydávání updatů najdete u projektu na Kickstarteru, stejně jako na oficiálních stránkách.

Smarty.cz

Nejnovější články