V Block'hood budujete město snů, na rozdíl od Sim City a Cities však jen do výšky
zdroj: tisková zpráva

V Block'hood budujete město snů, na rozdíl od Sim City a Cities však jen do výšky

12. 8. 2015 13:09 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Dystopické filmy, komiksy a hry nás naučily, že v budoucnosti se z nedostatku místa budou města rozrůstat ne do šířky, ale do výšky s tím, že v nejnižších podlažích bude žít spodina, zatímco střední třída a boháči si budou užívat výhledy pěkně z výšky. Jak se ale futuristické metropole do tohoto klišé stavu dostaly, to už třeba ve filmech neuvidíte. Díky aktivitě Jose Sancheze si to však můžete nasimulovat sami v zajímavém projektu s názvem Block'hood.

Block'hood je výsledek Sanchezovy akademické snahy o nástin budoucnosti bydlení a života ve městech. Základem hry, kterou by rád vydal ke konci tohoto roku, jsou bloky různého charakteru – obytný blok, blok zeleně, obchody, továrny, farmy a tak dále. Každý z nich má odlišné požadavky na zdroje, aby mohl fungovat, a stejně tak každý z nich nějaký další zdroj generuje. A úkolem hráče v roli virtuálního architekta, stavitele a urbanistického boha je skládat jednotlivé bloky vedle sebe a na sebe tak, aby se vzájemně doplňovaly, tvořily funkční celek, produkovaly nadbytek zdrojů a nechátraly – když začne chátrat jeden blok, přidají se brzy další a dopadne to jako ve výše zmíněných scifárnách.

V současnosti má Sanchez vytvořených přes 80 bloků a více než 20 zdrojů, což je dostatečné množství, aby se hráči při přemýšlení nad jejich kombinací zamotala hlava. Vzhledem k tomu, že kořeny projektu jsou akademické, počítá Sanchez od začátku s modifikovatelností hry. Zájemci z řad hráčů budou moci vytvářet vlastní mapy, bloky, zdroje a celé herní módy, které budou v základu čtyři – dva klasické, dva méně klasické.

zdroj: Archiv

V Sandbox módu bude mít hráč volné ruce, aby si stavěl co chtěl, zjišťoval, co funguje, co naopak ne a zkrátka si stanovil cíle sám. Challenge mód naopak hráči poskytne omezené množství zdrojů a stanoví mu úkoly, kterých musí v určitém čase dosáhnout.

Vzdělávací mód by měl být v podstatě nafouknutým tutoriálem, který hráči nabídne názornou předváděčku současných technologií, trendů a principů urbanistického plánování a výstavby. Poslední mód má výzkumnou povahu – data o chování hráčů bude Sanchez zřejmě sbírat, aby byla k dispozici pro výzkum. Prototyp Block'hood už ostatně Sanchez v rámci akademického prostředí vydal.

Herní rozhraní je přehledné, grafika jakbysmet a navíc se na ni příjemně dívá. Video ze hry se ostatně válí někde okolo. A kdo ví, snad bude stavění v Block'hood i zábava. Uvidíme někdy ke konci roku.

Nejnovější články