Vesmírné sci-fi Starfield od Bethesdy jsme vloni hodnotili jako vůbec největší zklamání roku. Naprostá „bethesdí“ šablonovitost, impotentní hratelnost, špatně napsaný příběh... pontenciál proklamovaného revolučního RPG mezi hvězdami zůstal krutě nenaplněn (nic proti lidem, kteří hru milovali!). Hra od té doby dostala nějakou tu obsahovou aktualizaci a performance patch. No a před necelými dvěma týdny vyšlo DLC Shattered Space... které opět dopadlo mizerně.
Na Steamu u příběhového rozšíření svítí hodnocení spíše záporné s tím, že si dodatek užilo jen 30 % hráčů a hráček. Na Metacriticu si pak z recenzí Shattered Space odnáší 61 bodů, od uživatelů ještě horších 5,3 bodů. Největší výtky pak míří k faktu, že DLC je více téhož a nepřináší vůbec nic nového (za poměrně drahých 30 eur). Příběh je nezajímavý a předvídatelný, lokace nezajímavé, svět nedává smysl, zkrátka to vypadá, že místo práce na rozšíření se Bethesda věnovala na odladění Starfieldu po vydání a na Shattered Space už nezbyl čas.
Ke špatnému přijetí se na sociální síti X vyjádřil i šéfdesigner Bethesdy, Emil Pagliarulo. „Jsem na Shattered Space velmi hrdý, všichni. Většina questů a lokací byla stvořena designéry, kteří pracovali na předchozích hrách Bethesdy, někteří už na Morrowindu. Jsou dobří v tom, co dělají, a jde to vidět,“ pěje na svůj tým chválu Pagliarulo a dodává, že lidé, kteří mají rádi Starfield a nehráli Shattered Space, o hodně přicházejí.
„Pokud jste DLC hráli a nelíbí se vám, mrzí mě to, upřímně. Slyšeli jsme ale od hodně lidí, že jej milují. Můžu vám ale říct jedno – Nikdo, a opravdu tím myslím nikdo, se v Bethesdě neplácá po ramenou a neignoruje naše hráče. Během vývoje Shattered Space jsme také strávili spoustu času opravami a přidáváním komunitou vyžadovaného obsahu a budeme v tom pokračovat i nadále,“ říká šéfdesigner.
zdroj: vlastní video redakce
Počítá se i s druhým příběhovým DLC (pokud si to v Bethesdě po přijetí Shattered Space nerozmyslí), které by ale mělo vyjít taky nejdříve za rok.