Svoji postavu ovládáte přímo a na kombinaci předmětů se v A Place for the Unwilling příliš nehraje. Nedočkáte se tu ani typických adventurních hádanek či obrazovky "game over". Hratelností by se hra chtěla přiblížit Pathologicu, nebo některým vedlejším úkolům z The Legend of Zelda: Majora's Mask.
Svoboda v pohybu a činnostech by měla být neomezená. Sice byste měli s postavou chodit do práce a vůbec ve městě relativně normálně žít, ale co a kdy budete dělat je na vás. Ve městě se totiž bez ohledu na vás odehrává několik událostí a jestli se jich zúčastníte, budete jen přihlížet, nebo je úplně minete, je na vás.
zdroj:
tisková zpráva
Důležitost města coby hlavního protagonisty dokládá i speciální dabing - i město jako takové bude mít svůj vlastní hlas. A Place for the Unwilling zatím datum vydání nemá, nicméně se s hrou počítá ještě na letošek a to pro Windows, Mac a Linux. Další platformy prý mohou následovat, ale zatím nic dalšího oznámeno není.
Na hře v současné době pracují pouze tři vývojáři: jeden řeší hudbu, druhý grafiku a třetí design, programování a komunikaci. Pro sepsání příběhu si ale AllPixel Games najali zkušené scénáristy a počítají také s tím, že se tým ještě v nadcházejících měsících rozroste, jak naznačili na fórech Tigsource.