Příběh autorů barvité rytmické rubačky Hi-Fi Rush by klidně mohl zabrat celou kapitolu v nějaké další knize herního investigativce Jasona Schreiera. Jen považte sami: Hra vyšla začátkem loňského roku jen tak, bez předešlého oznámení nebo vůbec nějaké marketingové kampaně, přičemž sklidila spoustu kritického úspěchu včetně několika ocenění, mezi kterými byly například The Game Awards, BAFTA, nebo japonské ceny CEDEC.
Hi-Fi Rush vyšel rovnou v Game Passu, přesto si jej zahrálo přes tři miliony hráčů a hráček, byť nevíme, kolik z nich si animovanou hudební komedii zakoupilo. Po všech stránkách fantastická hra byla natolik odlišná od zbylé tvorby studia, až působila jako hravá a veselá terapie po všech těch hororech a nadpřirozených thrillerech.
Ale když přišlo na lámání chleba, Microsoftu to stejně nezabránilo, aby Tango Gameworks v květnu spolu s dalšími třemi studii zavřel. V čele už tehdy sice nestál legendární vývojář Šindži Mikami, i tak šlo pro zaměstnance o ránu z čistého nebe – vždyť udělali skvělou a úspěšnou hru!
Na pomoc přispěchal jihokorejský gigant Krafton, který Tango Gameworks koupil a de facto zachránil. My se teď, necelé dva měsíce po transakci, dozvídáme, co bude ve studiu proslaveném převážně horory vznikat. Respektive na tuto otázku odpověděla šéfka firemního rozvoje Kraftonu, Maria Park.
„Když jsme slyšeli, že Tango Gameworks hrozí zavaření, okamžitě jsme letěli do Tokia. Tango má bohatou historii inovace a kreativity a taky jde o poměrně malé studio s velmi oddanými fanoušky. Hlavně jsme si nebyli jisti, jestli jejich zručnost a vize stále existuje i bez zakladatele Šindži Mikamiho, ale naše návštěva tyto pochyby rozptýlila,“ říká Park a jedním dechem dodává, že se ke Kraftonu připojí zhruba 70 ze 100 zaměstnanců.
Studio má prý v ohni hned několik želízek, každé velmi odlišné od předchozí tvorby. Nabíledni je ale budoucnost rytmické akce Hi-Fi Rush. „Tým pořád chce přinést Hi-Fi Rush na Switch a jiné platformy, zároveň chtějí i DLC a samozřejmě i pokračování, které nebude jen více téhož samého, a chce předčít očekávání fanoušků. Jedna z kritik prvního dílu se týkala podobného prostředí, takže chtějí nabídnout otevřenější a dynamický svět, stejně jako pracují s pokročilou technologií rytmické synchronizace,“ prozrazuje šéfka firemního rozvoje.
Z dřívějšího rozhovoru pro Eurogamer je milé vidět, že Krafton za nákupem Tango Gameworks nevidí jen balíky bankovek a neočekává, že se z Hi-Fi Rush 2 stane multimiliardový hit. „Neměl by to ani být náš cíl, Tango jsme koupili, abychom zachovali jejich odkaz. I kdyby Hi-Fi Rush byl finančně v minusu, je pro nás důležité mít týmy, které mohou svobodně tvořit nové a unikátní projekty, a přesně takových studií chceme mít v portfoliu více,“ řekl šéf Kraftonu Čanghan Kim.