Máte námět či připomínku? Napište nám
Tak už i World of Warcraft nabízí možnost hrát zdarma
zdroj: Archiv
Novinky

Tak už i World of Warcraft nabízí možnost hrát zdarma

29. 6. 2011 10:41 | autor: Petr Poláček |

Buď je to „oficiálně ďábelské,“ jak píše MTV Multiplayer blog, anebo bizarní, jak říkáme my. Free to play plamen přeskočil z Team Fortress 2 i na nejpopulárnější (minimálně na Západě) online RPG současnosti, čili World of Warcraft, a přestože hru zatím nepohltil celou, je to slušný začátek. Blizzard začal namísto standardní 14denní zkušební verze nabízet možnost hrát WoW zdrama až do 20. levlu, navíc s vybraným obsahem z prvního datadisku The Burning Crusade – konkrétně jde o to, že v nabídce volitelných ras jsou dvě "nové" právě z tohoto datadisku. Ale ono toho bude určitě víc, protože Blizzard domácí úkol splnil svědomitě a na spuštění F2P Starter Edition se jistě velmi dobře připravil. Svědčí o tom ostatně i celý koncept.

Původní 14denní trial verze byla také zákeřná, protože dva týdny spoustě lidí stačí k tomu, aby si je hra zaháčkovala a donutila je k následující každoměsíční platbě. Jenže u časově omezené zkušební verze hraje pořád roli právě čas, který člověka tlačil, aby si toho hraní zadarmo užil, co možná nejvíce. A tlak vytváří stres, který spousta z nás nenese dobře. Pokud je tu ale možnost hrát bez jakéhokoli tlaku až do 20. úrovně libovolným tempem, tak šance, že se člověk do tenat hry chytne, je poněkud větší, protože s hrou tak můžete klidně strávit i dva měsíce a pořádně se do ní zažrat, jak píší kolegové z MTV Multiplayer blogu. A tím pádem je i vyšší šance, že pak vysolíte penízky za jakoukoli verzi hry, která vám bude předhozena. Přijít o všechen ten nahraný čas? Přijít o vrituální přátele a spolubojovníky? Připravit se o průzkum dalších oblastí a questů? Kdepak...

Nicméně, to je přeci koncept každé F2P hry současnosti. Polapit hráče zábavným systémem, popřípadě komunitou, a pak jej buď donutit k mikroplatbám, na kterých zaplatí více, než byla původní cena hry, nebo jej dotlačit ke koupi hry a následnému placení měsíčních poplatků, tak jak to má s vámi všemi v plánu World of Warcraft. Jedno však nelze celému F2P modelu upřít: kvalita rozhoduje. Hra přeci jenom musí být alespoň trošku dobrá, aby měla šanci vytáhnout z lidí peníze, což tvůrci potřebují. Všichni ti, co sice s hrou moc spokojeni nejsou, ale klidně si hrají, když je zadarmo, jsou vývojářům k ničemu. F2P je tlak na výrobce, aby se snažili, protože kvalita pořád má při rozhodování o tom, jestli otevřete šrajtofli, dosti vysokou váhu.

 

Nejnovější články