Kolik herních klientů máte na ploše svého PC? Tři? Pět? Sedm? A nebyli byste nejraději, kdyby byl třeba jen jeden? Tuto filozofii razí i Tim Sweeney, zakladatel a výkonný ředitel Epic Games.
Sweeney říká, že vlastnictví digitálních her by nemělo být jakkoli závislé na obchodech a platformách. Integrace jednotlivých digitálních distribucí pod jednu střechu je podle něj smysluplná mimo jiné i proto, že pokud některý z prodejců zavře krám, jeho zákazníci automaticky přijdou o přístup k pořízeným produktům.
V příspěvku na Twitteru Sweeney pokračuje tvrzením, že Epic chce v budoucnu spolupracovat se všemi ekosystémy, propojit jejich obchody a zavést univerzální vlastnictví. Zmiňuje první úspěšné pokusy s Humble Bundle, ale také spolupráci s GOG.com a jeho platformou GOG Galaxy 2.0, v rámci níž můžete mít své digitální knihovny z různých platforem pěkně pod jednou střechou.
Ultimately, ownership of digital items should be a universal notion, independent of stores and platforms. So much of the digital world today is frustrated by powerful intermediaries whose toll booths obstruct open commerce to keep customers and their purchases locked in.
— Tim Sweeney (@TimSweeneyEpic) July 20, 2020
CD Projekt, který GOG provozuje, uvádí, že cílem této služby je poskytnout místo pro všechny hry i vaše přátele tak, aby herní zážitky byly co nejpohodlnější. GOG nedávno například přidal funkci, díky níž můžete snadno sledovat a spravovat svá předplatná a mít jasnou kontrolu nad rozsáhlými knihovnami her.
Osobně bych si přál, abychom se jednou dočkali utopické budoucnosti, v níž zaplatíte za hru a bude vám patřit univerzálně na všechny platformy včetně těch budoucích. A bude jedno, zda máte zrovna chuť si ji zahrát na PC, nebo třeba na Switchi.
Množství právních zádrhelů, které jsou s touto představou spjaty, ji patrně rovnou diskvalifikuje. Jistou cestou by ale mohly být služby, jako je Stadia nebo Project xCloud.