Sweeney: Vlastnictví digitálního obsahu by mělo být univerzální
zdroj: Epic Games

Sweeney: Vlastnictví digitálního obsahu by mělo být univerzální

23. 7. 2020 11:40 | Novinky | autor: Pavel Makal |

Kolik herních klientů máte na ploše svého PC? Tři? Pět? Sedm? A nebyli byste nejraději, kdyby byl třeba jen jeden? Tuto filozofii razí i Tim Sweeney, zakladatel a výkonný ředitel Epic Games.

Sweeney říká, že vlastnictví digitálních her by nemělo být jakkoli závislé na obchodech a platformách. Integrace jednotlivých digitálních distribucí pod jednu střechu je podle něj smysluplná mimo jiné i proto, že pokud některý z prodejců zavře krám, jeho zákazníci automaticky přijdou o přístup k pořízeným produktům.

V příspěvku na Twitteru Sweeney pokračuje tvrzením, že Epic chce v budoucnu spolupracovat se všemi ekosystémy, propojit jejich obchody a zavést univerzální vlastnictví. Zmiňuje první úspěšné pokusy s Humble Bundle, ale také spolupráci s GOG.com a jeho platformou GOG Galaxy 2.0, v rámci níž můžete mít své digitální knihovny z různých platforem pěkně pod jednou střechou.

CD Projekt, který GOG provozuje, uvádí, že cílem této služby je poskytnout místo pro všechny hry i vaše přátele tak, aby herní zážitky byly co nejpohodlnější. GOG nedávno například přidal funkci, díky níž můžete snadno sledovat a spravovat svá předplatná a mít jasnou kontrolu nad rozsáhlými knihovnami her.

Osobně bych si přál, abychom se jednou dočkali utopické budoucnosti, v níž zaplatíte za hru a bude vám patřit univerzálně na všechny platformy včetně těch budoucích. A bude jedno, zda máte zrovna chuť si ji zahrát na PC, nebo třeba na Switchi.

Množství právních zádrhelů, které jsou s touto představou spjaty, ji patrně rovnou diskvalifikuje. Jistou cestou by ale mohly být služby, jako je Stadia nebo Project xCloud.

Nejnovější články