Předně se kompletně změnila vizuální stránka hry, která si od nás vysloužila místo mezi deseti nejhezčími hrami letošní E3. Změnila se i perspektiva ze striktně top-down pohledu na izometrický, díky čemuž krásy Unexplored 2 mnohem lépe vyniknou.
Změn dozná i prostředí. Zatímco v prvním dílu jste slézali neustále hlouběji do podzemí, dvojka se odehrává převážně venku v malebných lesích, vyprahlých pouštích a zasněžených horách. Na nějaký ten dungeon také dojde, ovšem cílem není dojít na dno, ale dostat se skrz procedurálně generovanou zem k bájné holi Yendoru a zničit ji.
Procedurální generování definuje celou hru, zatímco název hry poukazuje na další přidružený mechanismus. Počítačem vytvořený svět s mnohými zákruty a příběhy můžete navštívit opakovaně, vždy po smrti předchozího hrdiny (žádné checkpointy se nekonají). Opětovné putování po totožné zemi má několik výhod, ale i zádrhelů.
zdroj: Archiv
Předně už víte, kterým koutům se raději vyhnout a jaká místa byste zásadně neměli minout. Svět po smrti předešlého hrdiny šel dál a na jeho činy adekvátně zareagoval. Tvůrci dávají příklad s vlky u vesnice. Když je zabijete, tak v druhém průchodu narazíte na prosperující vesnici, která vám prodá zásoby na překonání pouště. V opačném případě se vlci postarají o všechny vesničany a vy tak přijdete o místo k pořízení proviantu.
V každém případě bude každý další průchod stejnou mapou nebezpečnější kvůli pokračujícímu šíření nepřátel. Když se vám nebude dařit, bude leckdy lepší začít úplně novou hru s nově vygenerovaným světem, úrovněmi, podmínkami, událostmi, příběhy a hádankami.
Tvůrci si zakládají na procedurálním generování, specializují se na něj a snaží se, aby výsledek byl co nejblíže klasické ruční tvorbě a aby vás ze všech stran nebil do očí počítačový program běžící na pozadí. Jestli se jim tento ambiciózní nápad daří realizovat, můžete hned teď zjistit sami. Unexplored 2: Wayfarer’s Legacy totiž můžete podpořit na Figu, čímž dostanete přístup skrz Discord k testovacímu scénáři pre-alfa verze hry. S plnou hrou se počítá až v příštím roce na PC a nespecifikovaných konzolích.