Středověké For Honor se chlubí realistickými souboji na blízko
zdroj: tisková zpráva

Středověké For Honor se chlubí realistickými souboji na blízko

16. 6. 2015 1:30 | Novinky | autor: Adam Homola |

Ubisoft začal svoji tiskovou konferenci trošku netradičně a namísto vytažení nějaké klasiky jako například Assassin's Creed se jako jedna z prvních her dostala ke slovu For Honor. Jde o zcela novou značku, podle slov šéfa Ubisoftu, zcela novém žánru. Nová značka určitě ano, ale žánr se zdá být jakýmsi multiplayerovým mixem hratelnosti z Mount & Blade a War for the Roses.

For Honor je tedy rychlá akční rubačka ze středověku, bez draků a magie. Nemůžete se spoléhat na kouzla nebo nějaká monstra. Pro vaše přežití bude klíčová jen a pouze vaše zbraň. Je už na vás, jestli se rozhodnete hrát za vikinga, rytíře, nebo samuraje, ale pokaždé musíte spoléhat pouze na sebe, výjimečně na své parťáky.

Celá hra se totiž odehrává ve válce a bojiště jsou plná chaosu. Jak už se můžete přesvědčit na přiložených videích, ve For Honor rozhodně nebudete na bojiště jen vy a váš protivník. Na mapě budou pobíhat desítky, možná i stovky postav a je na vás, do jakého koutku bojiště se dostanete. Ať už ale skončíte kdekoliv, využijete prý inovativní systém soubojů jménem Art of Battle.

zdroj: Archiv

Ten by měl zajistit určitou míru realismu a hlavně vám dá "absolutní kontrolu" nad postavou. V jádru je Art of Battle systém, díky kterému se počítá s váhou zbraně, s úhlem seknutí, brněním protivníka, rychlostí seknutí apod. Technika bude důležitá, protože ve For Honor půjde především o schopnosti a taktiku, nejen o bezduché mačkání. Každý hrdina má navíc své vlastní unikátní schopnosti, zbraně a postupy.

Ve hře si můžete vybrat z jaké strany zaútočíte a rozhodovat byste se měli především podle postavení protivníka. Má meč v levé ruce a štít v pravé? Asi bude lepší zaútočit zleva. Nebo na hlavu. Stejně tak vy musíte dávat pozor kam vám protivník míří, je potřeba odhadovat jeho další kroky a vůbec "přečíst" pohyby oponenta. Tvůrci se chlubí tím, že podobným způsobem nebyl takovýto soubojový systém zpracovaný ještě v žádné hře a mě jen napadá, co by na to řekl Dan Vávra, protože souboje v Kingdom Come: Deliverance zní podobně.

Díky Art of Battle se lze na jednu stranu pohybovat naprosto volně, ale když na to dojde, můžete se locknout na nejbližšího nepřítele a vstoupit tak do duelovacího módu. V něm se najednou změní pravá páčka z ovládání kamery na ovládání vašeho postoje. Pokud tedy s páčkou šoupneme doprava, změní se uchopení vašeho meče či štítu napravo.

zdroj: Archiv

"V bezpečí jste na té straně, na které držíte zbraň. Automaticky v tom směru blokujete. Takže pokud držím meč na mé levé straně a vy na mě zaútočíte zleva, bude to blokovat. Pokud na mě ale zaútočíte zprava nebo ze zhora, dostanu úder. Změnit postoj chvilku trvá, takže musím zvažovat co chci udělat já a co chce udělat nepřítel a podle toho se zachovat," napsal na blogu Ubisoftu kreativní ředitel Jason Vandernberghe.

Sám Vandernberghe má přitom problém popsat žánr For Honor. On je to vlastně jakýsi mišmaš několika různých věcí. V jádru jde o drsnou a rychlou rubačku na blízko. Vývojáři hru ale také popisují jako "střílečku s meči", zároveň tu nechybí ani nějaké prvky z MOBA her a ze strategií. For Honor není ale ani MOBA, ani strategie, jen si z obou žánrů půjčuje některé prvky a míchá je s nekompromisní a zároveň taktickou akcí.

For Honor zdroj: tisková zpráva

Jeden způsob jak Vandernberghe popisuje For Honor, je "středověké spec-ops". Ve hře totiž nehrajete za obyčejného bijce, ale za mašinu na zabíjení, za elitního bojovníka který patří k tomu jednomu procentu vyvolených, kteří dokáží rozhodovat bitvy. Ve For Honor jsou dokonce i Feats, tedy jakési místní variace na kill streaky dobře známé z multiplayerových stříleček. Hra je sice primárně multiplayerová, ale na kampaň se nezapomíná. Jen si ji vývojáři zatím nechávají pro sebe a detaily se dozvíme později.

For Honor zdroj: tisková zpráva

Inovativnost všech systémů a jejich případné srovnání s Kingdom Come si můžete udělat z okolních videí. Uvidíme kdo přijde na trh dřív a kdo zpracuje středověké sekání lépe. Nepřekvapivě si půjde upravit také vzhlede zbraně a brnění, čímž můžete údajně vystrašit své nepřátele. For Honor vyjde na PC, PlayStation 4 a Xbox One zatím neznámo kdy, což značí příští rok.

Nejnovější články