Strategie Kingdoms and Castles kombinuje SimCity, Banished a Stronghold
zdroj: tisková zpráva

Strategie Kingdoms and Castles kombinuje SimCity, Banished a Stronghold

1. 12. 2016 11:05 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Dvoučlenný vývojářský tým Lion Shield na crowdfundingové platformě Fig představil svou strategii Kingdoms and Castles. Ta v sobě shrnuje prvky SimCity, Banished a Strongholdu, což znamená, že spravujete svou vísku, budujete ji do podoby velkého města, snažíte se přežít kruté zimy a ještě krutější nájezdy Vikingů a v tom vám napomáhají mocné hradby a věže, které představují nejefektivnější prvek obrany vašeho města.

Z traileru si všimnete, že výtvarný styl hry má rád ostré hrany a obecně hranaté tvary, nicméně není primitivní. Po nebi se prohání hezké mraky, které procedurálně generuje speciální algoritmus, který se stará i o dynamický systém růstu stromů v lese. Nejde jen o hezké pozlátko. Mraky a především roční doba určuje, jestli vůbec pole něco produkují, což znamená, že bez zásob na zimu jsou vaši obyvatelé nahraní. Nebo spíš mrtví.

Stejně tak algoritmus pro růst stromů určuje, jak moc se mohou vaši dřevorubci utrhnout ze řetězu. Správa zdrojů je důležitou součástí celé strategie, protože špatný management může znamenat, že vaše osada nepřežije. A když už mají vesničané co jíst, čím se zahřát a třeba i díky pořádání festivalů jsou šťastní, objeví se na pobřeží drakkar a z něj vyskáčou Vikingové, kteří vám budou unášet obyvatele a zapalovat domečky.

zdroj: Archiv

Proto budete stavět hradby a to stylem, který nemá daleko ke zmíněnému Strongholdu. Sami si určujete, kudy budou vést, jak budou vysoké a také kde budou věže a zda na ně posadíte několik chlapíků s luky. Počítejte ale s tím, že Vikingové nejsou jediná hrozba. Přilétnou může i drak a když odrazíte i jeho, pořád tu máme titěrného nepřítele v podobě bakterií moru, jež se rády přidají do koloběhu života vašeho města.

Normálně by následovala věta o tom, kolik chtějí tvůrci na Figu vybrat a jak jsou daleko, ale Lion Shield požadovaných 15 tisíc dolarů vybrali za dvě hodiny a míří k mnohem vyšší částce. Navíc se nemusíte bát do hry dát peníze, protože už má za sebou pořádný kus vývoje a vyjít by mohla v polovině příštího roku. Pořád ji tedy můžete podpořit jak finančně na Figu a nebo alespoň hlasem na Greenlightu.

Nejnovější články