V hlavní roli Darq figuruje chlapec Lloyd, jehož bdělý sen se zvrhl v noční můru a všechny pokusy o probuzení končí fiaskem. Darq určitě nebude nic veselého, byť vývojáři chtějí pracovat s kontrasty v oblasti zpracování i nálad: chtějí kombinovat 3D lokace s 2D ručně kreslenými postavami, krásu s hororem, eleganci s hrubostí...
Tvůrci si prý dávají záležet na použití světla z hlediska estetického i herního. Hra světla a stínu má být téměř hlavním protagonistou. Baterkou vybavený Lloyd tak musí vždy pečlivě zvážit, kdy si na cestu posvítí, a kdy raději půjde v absolutní tmě. A na souboje s nepřáteli můžete rovnou zapomenout, protože v hlavní roli vystupuje stealth, světlo a tma, ale také zvuky nepřátel a vlastního dechu. Když šramotí nepřítel, tak je dobré zadržet dech, aby vás neslyšel a nevyčmuchal.
zdroj: Archiv
Darq se pokusí budovat atmosféru i s pomocí nejistoty a nevědomosti. Ne vždy budete vědět, co se skrývá za rohem nebo přímo před zhasnutou baterkou. Nejistota má být všudypřítomná, zatímco jednou nemusí být před Lloydem vůbec nic, jindy na něj po rozsvícení baterky vybafne monstrum.
S budováním napětí by měl pomáhat i dynamický svět, kdy se můžete vrátit do dříve navštívené místnosti a najít tam něco úplně jiného. Nebo se změní třeba jen pár drobných detailů, což je důsledek inspirace legendárním hororem The Shining (Osvícení) s Jackem Nicholsonem v hlavní roli.
Tvůrci zatím z požadovaných 20 000 dolarů vybrali něco málo přes 2000. Pokud by se na IndieGOGO vybralo 30 000 dolarů, dočkali bychom se vedle PC, Mac a Linux verzí také portu pro iOS a Android. Sympatický a trochu netradiční je dodatečný cíl na 40 000 dolarech - to by chtěli tvůrci najmout více vývojářů ne kvůli rozšíření hry, ale kvůli zkrácení vývoje. Ve více lidech by stihli práci rychleji a k vydání by mohlo dojít dříve. Pokud se každopádně vybere alespoň těch základních 20 000 dolarů, měla by hra vyjít ke konci příštího roku.