Staromilské RPG Serpent in the Staglands vás zavede do pozdní doby bronzové
zdroj: tisková zpráva

Staromilské RPG Serpent in the Staglands vás zavede do pozdní doby bronzové

9. 3. 2015 12:47 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Ačkoliv by titulek vycházející ze samotného popisu RPG Serpent in the Staglands, kde se jasně píše „zasazení je inspirované pozdní dobou bronzovou v transylvánském prostředí“ mohl přivodit extatické stavy u hrajících archeologů, předem je varuji. Důležité je slovo „inspirované,“ takže berte v potaz, že Serpent in the Staglands pořád budou primárně fantasy záležitostí, ovšem ve velmi originálním zasazení a kabátku. 

Projekt původně prošel skromným kickstarterem, aby se nyní vynořil jako věc, do níž se budou moci milovníci nelineárních, starých RPG pustit už v první polovině tohoto roku, nejspíše, dle přeloženého nápisu z konce videa, 28. května. Počítáte-li se mezi ně, zbystřete, protože Serpent in the Staglands vypadá vážně zajímavě. Zhostíte se role Necholaie, menšího božstva, který sestoupil do světa jménem Vol, jen aby zjistil, že cesta zpátky je blokována a jeho nesmrtelnost poněkud bere za své. A tak se vydáváte na pouť světem a snažíte zjistit, co se stalo.

Celý systém zní zajímavě. Kupříkladu ve hře nebudou jasně daná povolání, ale volně kombinovatelné schopnosti ať už bojové, teoretické a nebo magické. To podpoří nelineární systém hrané, kdy se na základě vašich voleb modifikují jednotlivé úkoly. Souboje jsou realtimové, ovšem s možností pauzy, čímž si mne tvůrci z Whalenought Studios definitivně získali. Samotný svět si musíte objevit sami, nic se vám předem neukáže, autoři vás chtějí nechat všechno „oddřít“ samotné a zároveň se chtějí vyhnout grindování úkolů a předmětů.

Deníček, kam se zapisují úkoly, poznámky apod ve hře bude. Ale musíte si jej psát sami. Pěkně klikněte a pak pište, co máte udělat, koho jste to potkali apod. Ve hře budou i puzzly ve formě map a nákresů, které najdete ve světě a následně je musíte rozluštit. Tu jde o to pochopit z mapy, kde je zakopán poklad, jindy zase musíte vzít cizí abecedu a pěkně si podle šifrovacího klíče přeložit, co že to text říká.

Serpent in the Staglands prostě vypadá velmi nadějně. Je jasné, že se s hráčem nebude mazlit, ale vyzařuje hodně unikátní atmosféru beznaděje a pohanského světa, která je lákavá. Navíc dané sliby zní velmi dobře, protože by se v tomto případě mohlo urodit RPG pro pár lidí, kteří s ním ale stráví spousty hodin. Uvidíme tedy, co ještě před vydáním tvůrci prozradí na oficiálních stránkách.

zdroj: Whalenought Studios

Nejnovější články