Starfield oznamuje partnerství s AMD, hrozí absence DLSS
zdroj: Foto: Bethesda

Starfield oznamuje partnerství s AMD, hrozí absence DLSS

28. 6. 2023 12:22 | Novinky | autor: Jan Slavík |

AMD a Bethesda prostřednictvím nového videa ohlásily exkluzivní partnerství při vývoji očekávaného kosmického RPG Starfield. A internet, nepříliš překvapivě, zachvátily plameny, Reddit se bouří a na Twitteru, jak je dobrým zvykem, už komentující stihli vyhlásit džihád všem možným firmám i sobě navzájem.

Šéf Bethesdy Todd Howard ve zmíněném videu uvádí, že „technici AMD mají přístup k kódu, kde pracují na implementaci upscalingu FSR2 a vypadá to skvěle“, ale pozdvižení pochopitelně pramení z nepřítomnosti technologií od Nvidie a Intelu.

Což mimochodem AMD nepotvrdilo, ale ani nevyvrátilo, a vzhledem k tomu, že blokování konkurenčních řešení ve sponzorovaných titulech je v poslední době modus operandi firmy, všeobecně se předpokládá, že k tomu dojde i ve Starfieldu a hra dorazí bez podpory DLSS, Reflex, Frame Generation, XeSS a dalších.

 

Xboxy běží na hardwaru od AMD, podpora příslušných technologií tak u konzolové verze dává smysl. Horší už to je s PC trhem. Uživatelé grafických karet od AMD mohou celou aféru směle ignorovat – Nvidia si své technologie váže na vlastní hardware a majitelé konkurenčních GPU by beztak měli smůlu. FSR2 oproti tomu nevyžaduje železo od AMD a přístup k alespoň nějakému upscalingu tak budou mít všichni.

Lze nicméně zaznamenat argumenty, že DLSS zkrátka funguje lépe a lidem s kartami od Nvidie se moc nechce se spokojit s „horším“ řešením. Což by bylo k delší debatě, protože se bavíme o druhé generaci FSR, kterou je potřeba nezaměňovat s nepříliš výkonnou první. Hlavně ale lidem zkrátka nevoní přístup konkurenci jednoduše zakázat místo nabídnutí lepšího a lákavějšího produktu, aby si zákazníci AMD svobodně vybrali sami.

Taktéž lze opět vypozorovat podivný kontrast toho, jak si Microsoft v rámci probíhajících tahanic ohledně akvizice Activision Blizzard div nemaluje nad hlavu svatozář a všude možně se zaklíná, jak je jeho primárním cílem umožnit hraní všem, všude a na všech platformách, když pak jím vlastněné studio bez skrupulí odřízne konkurenční technologie.

K uklidnění vášní by úplně stačilo, kdyby AMD ohlásilo, že nehodlá nic blokovat. Firma však prozatím mlčí. Uvidíme, zda přijde nějaké prohlášení, nebo Starfield v září opravdu dorazí bez DLSS. V takovém případě by se nejspíš museli činit moddeři.

Nejnovější články