První díl trilogie remaků legendární Final Fantasy VII svorně uchvátil veterány i nováčky. Čerství hráči mohli v moderní podobě zjistit, proč tolik herních kmetů vzpomíná na originál se slzami na krajíčku, a oni herní stařešinové se zas nenudili nejen díky překrásné nové grafice, ale také faktu, že se ve Square Enix nebáli sahat i na příběh. Všechno se neodehrává přesně tak, jako dřív, a i znalec původní hry se tak neubrání jistému napětí, protože si zkrátka nemůže být úplně jistý, co bude dál.
Ono „dál“ si ale dává pěkně na čas. Druhý remakový díl, Final Fantasy VII Rebirth, stále nemá přesné datum vydání. Před rokem se hovořilo pouze zhruba o letošní zimě, ale zda to stále platí, je ve hvězdách. K vidění byl všeho všudy jen minutu a půl dlouhý trailer (viz výše) a o tom, jak hodlají tvůrci ke druhému remaku přistoupit, víme jen minimum. Drobný nástin však nabízí nedávná série tweetů.
Ten první před necelým týdnem ujistil, že práce na hře probíhá v nejlepším pořádku, ale že přesné datum k mání pořád není. Druhý se pak věnoval hernímu světu – první remake přinesl na obrazovky městskou kapitolu originálu, po níž v původní hře následovala větší svoboda a polootevřené lokace. Rebirth tenhle přerod bude reflektovat: „Hráči budou cestovat širým světem s velkou mírou svobody, přičemž zažijí myriádu rozličných příběhů,“ píše šéf vývoje Naoki Hamaguči.
Final Fantasy VII Rebirth
— FINAL FANTASY VII (@finalfantasyvii) June 3, 2023
Developer comment number 2#FF7R pic.twitter.com/WKQkBPWWsJ
To by naznačovalo polootevřený či plnotučný otevřený svět. „Myriáda příběhů“ mi zní jako větší zaměření na postranní obsah a vedlejší úkoly, osobně bych tudíž v designové rovině očekával něco ve stylu Final Fantasy XV.
Další tweet pak slíbil narativní rozvoj a rozebrané osudy všech postav, tedy nejspíš podrobnější zaměření na dějová pozadí aktérů. Následovala informace, že Rebirth bude fungovat i jako samostatná záležitost a nebude vyžadovat předchozí hraní Remaku. Což mimochodem není úplná novinka, už před rokem tuto skutečnost zmínil kreativní šéf Tecuja Nomura. Přesto se nemůžu ubránit dojmu, že zápletka musí nutně alespoň rámcově navazovat a zahrát si před druhým dílem nejdřív ten první by bylo přeci jen vhodnější.
Final Fantasy VII Rebirth
— FINAL FANTASY VII (@finalfantasyvii) June 5, 2023
Developer comment number 4#FF7R pic.twitter.com/vsmJZvDljw
Včera pak přibyl další střípek: „V bitvě se k vám připojí noví spolubojovníci a s ostatními členy party budete moci spolupracovat lépe než kdy dřív.“ Jací noví spolubojovníci? Je řeč o známých postavách z původní sedmičky, které se ale ještě neukázaly v prvním remaku, jako je třeba Vincent Valentine? Nebo naopak přibude někdo úplně nový? Těžko říct. Druhá polovina věty nicméně napovídá, že proběhly i změny či rozšíření soubojového systému.
Final Fantasy VII Rebirth
— FINAL FANTASY VII (@finalfantasyvii) June 6, 2023
Developer comment number 5#FF7R pic.twitter.com/qk5YShBnkN
Před hodinou dorazil prozatím poslední tweet, který se věnuje hudbě a slibuje řadu zcela nových skladeb i přepracovaných nahrávek z originálu. Mají tweety nějakou hlubší pointu? Má třeba sekvence útržků fungovat jako cestička z drobečků vedoucí k nějaké důkladnější prezentaci, třeba v rámci některého z letních herních festivalů? Nechme se překvapit.