Fanoušci klasických RPG, která v posledních letech prožívají renesanci, se už určitě těší na konec září, kdy konečně do předběžného přístupu dorazí Baldur's Gate III. O tom už díky sdílnosti autorů z Larian Studios víme první poslední, nyní se dozvídáme i to, jak bude ve hře fungovat pekelné podsvětí.
Pro říjnové číslo magazínu PC Gamer se o tom rozpovídal sám šéf studia Sven Vincke. Uvedl, že podle něj autory předlohy k tvorbě démonů a ďáblů inspirovali skuteční právníci. Herní peklo má totiž velmi striktní systém pravidel, a pokud dojde k nějaké smlouvě, je (jakkoli je to pro peklo oxymóronem) svatá.
Ve hře budou figurovat takzvané Soul Coins, speciální mince vyrobené z něčí duše. Jedná se o pekelné platidlo, a ačkoli se s nimi setkáme již v prvním aktu, který bude dostupný v předběžném přístupu, právě v pekle je budete moci využít.
Vincke dál popisuje fungování pekla, které má velmi pevně nastavenou hierarchii, fungující na principech strachu a soutěživosti. Autoři zde mají velmi široké pole působnosti, co se týká různých zásadních morálních rozhodnutí a události v pekle budou velmi úzce spjaty s děním na zemském povrchu.
Za zmínku stojí také fakt, že démon Raphael, kterého jste mohli zaregistrovat ve starších prezentacích, nabídne ďábelský pakt každému z členů vaší družiny. Jejich rozhodnutí pak mohou mít zcela zásadní dopad na další děj a ve chvíli, kdy dorazíte do pekla, už se třeba nebudete tak úplně moci spoléhat na loajalitu svých souputníků.
Baldur's Gate III dorazí na Steam a streamovací službu Stadia 30. září. V předběžném přístupu má pobýt zhruba rok, plnou hru tak patrně dostaneme během předvánoční sezóny příštího roku.