Skvělé strategické RPG Valkyria Chronicles vyjde po 6 letech i na PC
zdroj: tisková zpráva

Skvělé strategické RPG Valkyria Chronicles vyjde po 6 letech i na PC

29. 10. 2014 17:03 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Jsem člověk a mám logicky ješitnou radost, když něco dopředu plácnu a ono to vyjde. Ve výjimečných případech to však neplatí. Před pěti lety jsem v recenzi na Hrej vizuálně i herně výjimečnou RPG strategii Valkyria Chronicles do nebes vychválil a zároveň jsem prorokoval, že jde o komerční sebevraždu. Měl jsem pravdu – bohužel. Nádherná, ale komerčně neúspěšná strategie se dočkala dvou pokračování na handheldu PSP (trojka už ani nevyšla mimo Japonsko), ale na konzoli už nedorazila a na jiné platformy jakbysmet. Po neuvěřitelných šesti letech od vydání se to však změní, když Sega na twitteru potvrdila vydání Valkyria Chronicles na PC.

První náznak blížící se PC verze Valkyria Chronicles se objevil v polovině října, když se hodnocení PC verze objevilo na stránkách PEGI. Informace však rychle zmizela. Sega ale slibuje brzké zveřejnění podrobných informací, na které si rád počkám, zatímco budu letmo vzpomínat na své zážitky z hraní.

Nejlepší bude vás odkázat zpětně na zmíněnou recenzi na Hrej, lepším způsobem hru po takových letech těžko popíšu. Atraktivita Valkyria Chronicles každopádně i po takové době spočívá v nádherné grafickém zpracování na pomezí anime a cel-shadingu, typicky Japonském pojetí západních témat a hlavně v herním systému. Scénář je výjimečný kombinací klasických (ale funkčních) anime a manga klišé s fantaskním zpracováním 2. světové války, které se promítá i v pestré náplni misí, dostupných zbraních, bojových prostředcích a v neposlední řadě i charakterech postav.

zdroj: Archiv

Základem hry je ale vyvážený bojový systém, který kombinuje pro tahovky klasickou velitelskou mapu se souboji na tahy a netradiční akční fází. Herní systém se nazývá BLiTZ (Battle of Live Tactical Zones) a tvůrci chtěli s jeho pomocí vnést do boje větší porci emocí, což se jim povedlo. Hráč může nad situací špekulovat nad velitelskou mapou, pak na základě dostupných akčních bodů přímo ovládat a posouvat postavičku na bojišti, aby nakonec v závěrečné sekvenci provedl výstřel. V průběhu druhé, tedy akční fáze, při tom nepřátelé jednají v reálném čase, pohybují se a na hráče střílí - ten se jejich kulkám může vyhýbat, zatímco bude hledat nejlepší útočnou pozici či vhodný kryt před dalším tahem.

Při plnění často velmi obtížných misí je třeba skloubit postřeh a pohotovost, jako při hraní akční hry, s taktickou přípravou a strategicky bezchybným provedením. Jinak celá parta zemře, soupeř obsadí vaše území nebo sejme hlavní tank.

Podrobnější informace o Valkyria Chronicles si schovám do dalších článků, nejdříve si hru musím oživit. Rozhodnutí vydat Valkyria Chronicles na PC každopádně považuju za chytré. Zatímco PS3 verze vyšla v době, kdy se strategickým RPG hrám nedařilo na konzolích dokonce ani v Japonsku, PC verze by podle mého mohla v Evropě a Americe oslovit poměrně široké publikum. Jinak řečeno, původní hře jsem předpovídal komerční neúspěch, v případě PC verze naději na slušně prodeje vidím – pokud se PC port povede. Snad se o tom přesvědčím už brzy.

Nejnovější články