Servery Diabla II: Resurrected běží na dvacet let starém kódu. A nedělá to dobrotu
zdroj: Blizzard

Servery Diabla II: Resurrected běží na dvacet let starém kódu. A nedělá to dobrotu

15. 10. 2021 13:30 | Novinky | autor: Pavel Makal |

Diablo II: Resurrected má problémy se servery. Oproti očekávání, že se po prvotním náporu hráčů po vydání situace zlepší, je vývoj zcela opačný a Blizzard se v obsáhlém příspěvku na blogu pokouší vysvětlit, co za potížemi stojí a jak je hodlá řešit.

Za pravidelné pády a výpadky serverů může především zastaralá technologie, která pochází ještě z dob původního Diabla II. Velké části kódu zajišťující různé procesy jsou staré dvacet let a nebyly připraveny na příval nadšených hráčů. Blizzard kód sice částečně opravil a inovoval, většina je ale pořád vyloženě archaická. Jedná se o systémy, které spravují zakládání nových herních serverů a vstup na ně, správu dat herních postav a další.

Chování hráčů se dle Blizzardu za dvacet let tak změnilo, že se pod jejich tlakem stará infrastruktura bortí. Problémem je například rychlé opakované zakládání nových světů kvůli farmení, k němuž v minulosti nedocházelo v tak extrémní míře a na systém klade obrovské nároky. Nově vytvořené instance přetěžují servery a brání ostatním službám ve fungování.

Blizzard hodlá tento problém řešit například omezením zakládání nových světů v krátkém časovém úseku, ale také progresivnějším systémem front, který zpomalí přihlašování hráčů na takovou úroveň, aby nedocházelo k přehlcení serverů. Mezi trvalejší řešení pak patří rozdělení některých funkcí na samostatné systémy.

Zatím bohužel není jasné, jak dlouho bude Blizzardu náprava trvat.

Nejnovější články