Alan Wake II má spoustu předností, jednou z největších je ale citelná svoboda, se kterou finští Remedy přistupovali k vývoji, a neochota úchylit se v rámci tvůrčí vize k jakýmkoli kompromisům. Takový přístup nicméně vyžaduje slušnou porci odvahy, protože vracet po deseti letech spíše kultovní než úspěšnou značku na trh bez podbízení se masám není úplně jednoduché.
Šéf vývoje Sam Lake se v rozhovoru pro Washington Post rozpovídal o tom, že sebedůvěra týmu byla v průběhu tvorby posílena mimo jiné i úspěchem oscarového snímku Všechno, všude, najednou. Dobrodružství čínské ženy v multiverzu prý i samotného Lakea přesvědčilo, že s konceptem Alana Wakea II přichází v pravý čas.
Sám Lake jako tvůrce stojí o překonávání zavedených žánrových struktur. V Remedy prý cílí hlavně na definování vlastních pravidel a zákonů herních světů, což dokázali už v Control z roku 2019. Alan Wake II je tak logickým pokračováním svébytného uměleckého přístupu.
Stále ještě čerstvá novinka od Remedy patří mezi nejlepší hry letošního roku. Pod slupkou detektivního thrilleru se skrývá mnoho dalších vrstev, které rozhodně stojí za objevování. V naší recenzi si mysteriózní drama vysloužilo hodnocení 9/10.