Vývojáři z dánského týmu Logic Artist vytvářeli Expeditions: Conquistador nejdříve pro PC, později museli změnit plán a vydali hru pro Windows Mobile 7. Nyní zkouší s pomocí Kickstarteru sehnat 70 tisíc babek na to, aby PC prototyp mohli dodělat, dopilovat a vydat na PC, Mac a třeba i pro Linux.
Pokud cílové částky dosáhnou, přičemž jim zbývá ještě 10 tisíc babek a mají na to 8 dní, tak ve hře najdete dvojici kampaní na mapách dle topografických údajů, rovnou stovku náhodných eventů, 10 různých charakterových tříd a 8 zbraní. Pokud překonají hranici 100 tisíc dolarů, tak do hry přidají nové modely postavy, ale hlavně strom schopností pro jednotlivé třídy. No, a když se jim podaří vybrat 160 tisíc dolarů, tak dodají jednu kampaň navíc situovanou do říše Inků, k tomu dalších 50 náhodných eventů, 2 další charakterové třídy, 8 nových unikátních předmětů a tak dále a tak dále.
zdroj: Archiv
Jak to ale vypadá, budou tvůrci rádi, když dosáhnout původně stanoveného cíle 70 tisíc. Nám to ale vůbec nemusí vadit a těm co přispějí, tak těm už vůbec ne. Protože beze srandy, Expeditions: Conquistador vypadá už v této chvíli velmi dobře a já se třesu, až si večer vyzkouším demo, které jsem právě z tvůrců vyškemral. Soudím tak nejenom dle informací, ale podle trojice videí přímo z hraní, které prezentují nejenom nesmírně detailní tahové bitvy, v nichž je brán v potaz třeba i terén a krytí, ale i dle ukázky hratelnosti na „globální“ mapě.
Tahové bitvy v Expeditions: Conquistador budou sice na denním pořádku, ale nebude to vždy ten jediný možný způsob řešení situace – někdy to bude naopak až poslední instance, pokud se vám nepodaří uspět při dialozích. Věnovat se však budete objevování, obchodování a sbírání zdrojů, aby výprava netrpěla hlady. Budete se starat o rozvoj vaší postavy, rozdávat úkoly a léčit členy výpravy, aby vám nepochcípali, protože další nebudou. Ostatně, každý voják, každá postavy ve hře je individualita s vlastní historií i myšlenkami.
Ještě pořád se mi tak trošku motá kebule z toho, co všechno by Expeditions: Conquistador měla nabízet a obsahovat. Až se do hry ponořím, tak se spousta prvků určitě ukáže jako velmi samoúčelná nebo nevýznamná, ale i kdyby takových bylo 50 %, tak zbylá polovina opravdu důležitých prvků mě určitě sama o sobě dostane. Přitom by s ohledem na velmi zajímavé téma klidně stačily i ty tahové bitvy, které na videu vypadají skvěle. Zkrátka vám radím, abyste se na celý projekt Expeditions: Conquistador mrkli a udělali si vlastní názor. Já už mám ve všem jasno.