Zachovaný zůstane i systém pravidelného placení, jen se mu nyní říká Patron status. Celý systém přechodu na F2P najdete v detailech popsaný na oficiálních stránkách. V zásadě – free hráči nebudou omezeni v levelování či raidování (prostě budou mít přístup všude), ale platit se bude za dodatečné sloty v batohu, róbě atd. Hra rozhodně nemá být pay-to-win, protože i to nejlepší vybavení musí jít získat jen hraním ve hře, za virtuální měnu či prostě snahu, bez nutnosti investovat reálné peníze.
Stejně tak by v budoucnu neměla vycházet DLC, která nabídnou nový obsah jen pro platící. Všichni mají mít přístup všude. Což rozhodně nezní špatně, tím spíše, že Rift je opravdu zajímavé MMORPG, které excelovalo hlavně nápaditým systémem tvorby povolání. Pokud zvažujete zkusit jej, možná vám pomůže i video vydané k příležitosti přechodu na F2P.