RPG The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered hodně těží z nostalgie a do herních systémů zasahuje jen málo. Jedním z nich je ale například systém levelování a obtížnosti. Veteráni ze studia Virtuous se ale rozhodli vyslyšet přání komunity a implementovat žádanou funkci, která modernizovaný kabátek stařičké fantasy v otevřeném světě zase trochu vylepšuje.
V patchi 1.2 se totiž hráči a hráčky krom obligátních oprav chyb a pádů dočkají také zbrusu nového nastavení obtížnosti. Dřívější rozdělení na novic, učeň, adept, expert a mistr doplní ještě úroveň obtížnosti dobrodruh, která má být mezistupněm mezi adeptem a expertem. Hráčům totiž skok mezi těmito dvěma nastaveními přišel příliš prudký. Číselně se rozdíl dá vyjádřit tak, že zatímco u nastavení adept jste udělovali 100 % poškození a 100 % jste obdrželi, na úrovni expert jste uštědřili jen 75 % a naopak obdrželi 150 %. V původním Oblivionu byl místo stupňů obtížnosti slider od nuly do sta, který umožnil lépe upravit obtížnost potřebám hráčů.
Hlavně o polovinu vyšší poškození nepřátel byl na nižších levelech problém, protože vás velmi rychle dokázala smáznout i základní monstra. Úroveň dobrodruh by tak mohla být tím příjemným kompromisem pro všechny, kterým adept přijde příliš lehký a expert zase zbytečně frustrující.
Pokud by vás zajímaly hodnoty pro nejtěžší obtížnost, tak u mistra dáváte pouze polovinu zranění a sami schytáváte dvojnásobek. U novice je tomu přesně opačně – za dvojnásobek rubete a dostáváte jen za polovic.
Aktualizace s novou úrovní obtížnosti je k dispozici už teď v betě na Steamu, oficiálně na všech platformách přistane snad zanedlouho.
Nečekané vydání The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered bylo příjemně nostalgické překvapení, které má své chyby, ale pořád jde o esenci vysoké fantasy v otevřeném světě. „The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered je krásný stroj času, který dokáže dojmout všechny, kdo v Cyrodiilu kdysi strávili stovky hodin. Díky novému grafickému kabátu a několika chytrým úpravám si připomenete, proč byl Oblivion tak výjimečný. Za pozlátkem ale pořád číhá těžkopádné, bugy sužované RPG ze staré školy, které nováčky může spíše odradit. Skvělá nostalgie s příliš mnoha přešlapy, než aby šlo o triumfální návrat,“ hodnotil jsem koncem dubna v recenzi.